Dag 9 en 10 - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Shakira - WaarBenJij.nu Dag 9 en 10 - Reisverslag uit Yogyakarta, Indonesië van Shakira - WaarBenJij.nu

Dag 9 en 10

Door: Shakira

Blijf op de hoogte en volg Shakira

02 November 2011 | Indonesië, Yogyakarta

Zo lekker op het balkon onder het genot van een sigaret en water een verhaaltje typen :)

Dag 9 Borobudur, Kleine tempel + Pocahontasboos en de zilversmid

Vandaag gingen we eerst naar de Borobudur, voor de mensen die het nog niet weten..
DE BOROBUDUR IS GEEN! WERELDWONDER! WE HEBBEN HET OPGEZOCHT EN DE ENE X WORD HIJ WEL GENOEMD, ANDERE X NIET.. NET ZOALS DE CHICHEN ITZA!
Oké uuuuh...
Ik neem even mijn mapje erbij haha want sommige dingen kan ik niet onthouden!
De Borobudur is een boeddhistisch tempel uit de 8e eeuw.. Die honderden boeddhabeelden herbergt..
Heel mooi!
In elke stoepa (ziet er uit als een klok) zat een boeddha verborgen, soms heel, soms half afgebroken..
Maar lees net in mijn mapje dat als je een bepaalde boeddha in een stoepa aanraakte je het eeuwige geluk kreeg! Volgens lokaal bijgeloof!
Kut moeten we toch terug hahaha en elke Boeddha in zo'n klok af!
Nou rondje gelopen en toen begon het te miezeren, al vorens hard te waaien..
En ja hoor een regenbui! Gelukkig niet lang mja je staat daar wel.. Wij gescholen! Moesten we opeens weg, dus door de regen, gelukkig regende het toen niet meer zo hard hahaha
Maar dan nog!
Onderweg werden we DOOD gegooid met die mannen die ons spullen wouden verkopen!
Pffff de Tida Mou en No werkte totaal niet!
Wij toch nog wat gekocht.. Maar ze bleven ons achtervolgen!
Echt irritant grrrr
Daarna gingen we naar een klein tempeltje en daarnaast stond een heeeeeeeeeeeeuleee grote boom! Kei mooi!
Nog in geslingerd als Jane hahaha
Toen naar de zilversmid, er mooi hoe het word gemaakt, en ook nog wat gekocht! Oeps!
Daarna lekkere loempia's op en gebakken banaan "Vind ik leuk"
Toen naar ons hotel.. De Jayakarta! Erg mooi
Alleen jammer van de pisstraal van de douche en het lauwe water (verwend)
Je word wel echt elke dag dood geslagen overal met flesjes water haha
Elke dag nieuwe flesjes op de kamer, in de auto en van Abdil krijgde ook al zoveel drinken!
Hij vind ons wel leuk, hij eten weinig en hoeven niet zomaar te stoppen voor koffie :p
Wesley kwam op het idee voor een massage, Tuurlijk zeg ik daar geen nee op!
Een massage in het hotel en ook niet duur!
Nou pfff lagen we daar pijn te lijden haha ik meer dan Wesley volgens mij..
Gelukkig geen spierpijn aan overgehouden :p
S avonds lekker in het hotel een hotdog met friet op, en Wesley een cheeseburger met friet..
We zaten eerst helemaal alleen en we kregen gewoon een privé concert hahaha
Kei leuk!
Even later kwamen er nog mensen bij.. Wat denkte? Nederlanders! Grrrr
Ag wel lache die Amsterdammers :p
Ik heb nog een lekker Tequila Sunrise op! En Wesley een Malibu Cola!
Nog 1 minpunt aan de kamer..
Je moet het toilet papier in de emmer gooien ipv in de wc! Eeeeeeh wat denk jij! Gaat t straks helemaal stinken naar pis!

Dag 10 Schilderboutique, Paleis van de Sultan, Prambanan en de Dinnershow!

Bij de schilderboutique was het heel mooi!
Mooie schilderijen gezien, Wesley heeft er nog 1 gekocht!
Ze maken het schilderij met wax en over een kleine die Wesley heeft hebben ze een week gedaan..
Ze maken schilderijen op katoen en zijde..
Daarna door naar het Paleis van de Sultan (de Kraton)
Heel erg mooi!
En onze begeleider kon heel gebrekkig Nederlands dus de helft verstaan, hij had wel mooie aparte ogen haha
Allemaal foto's ed van alle Sultans gezien en dat ze in NL. zijn geweest om te studeren!
Ook onze eigen koninginnen en Willem zijn daar geweest, en Obama
Toen we dat zeiden vroeg een Nederlandse vrouw "Obama? Waaaar" euh mij god
Toen door naar de Prambanan! Vond ik veeeel mooier dan de Borobudur! Heel apart ook
Jammer dat we niet in de hoofdtempel mochten komen!
Hele mooie foto's ook opgeleverd!
Toen nog rondje gelopen en terug gegaan naar het busje, moesten nog door 3 straten vol met souvenirs haha neeee niks gekocht!
Daarna gingen we lekker eten!
Loempia, pannenkoek en gebakken banaan! Me like!
Toen we terug waren in het hotel, gingen we naar de supermarkt!
Fucking groot!
Zeker geslaagd haha
Chips, Kinder Bueno, KitKat en voor mij RED BULL!
Jaaaa hahaha en niet duur! 2 euro per blik!
Ook nog een pakje Marlborro gekocht, omgerekend voor 26 sigaretten 1 euro!
1 euro! Hallooooooo!
Om 18:30 werden we opgehaald om te gaan dineren, nasi en bami.. Komt m'n neus uit!
Daarna nog een voorstelling gezien, indrukwekkend, snapte er niks van, en slaapverwekkend voor Wesley hahaha
Nu lekker op t balkon.. Nou lekker?
Volgens mij is het de dag van "Kom vriendjes, (insecten) laten we allemaal Shakira steken of plagen dmv in dr jurkje en dr slipper" grrrrrrrrr
Morgen dagje vrij, dus morgen stadten! Jeeeeeeeeeh:D
En we zagen een Mac.. Means: Tommorow of to the Mac!

Xx Shakira

• 02 November 2011 - 22:00

Björn:

Hey zussie....

bedankt voor je sms-je... ik heb het even laten wachten zodat ik hier een berichtje sturen kon naar je....

hier gaat het redelijk goed....

ik weet momenteel echt heel erg weinig te schrijven maar dat zal je wel begrip voor hebben

dikke knuffel je broer Björn