11-10/05-11 - Reisverslag uit Mildura, Australië van Shakira - WaarBenJij.nu 11-10/05-11 - Reisverslag uit Mildura, Australië van Shakira - WaarBenJij.nu

11-10/05-11

Door: Shakira

Blijf op de hoogte en volg Shakira

05 November 2016 | Australië, Mildura

11-10 tm 13-10

Deze dagen niet veel gedaan behalve gesolliciteerd haha.

14-10

Danny had een telefoontje van Vicky dat er werk voor ons was.
Jeeeeeeeh.
Maar dat was voor de mannen op een tractor zitten, en voor mij zou het als een au-pair bij een vader en 11 jarig dochtertje zijn (moeder was pas gestorven).
Op de site onze "ervaringen" beschreven (Danny en Toon hebben t een beetje aangedikt haha)
Dus wachten op het echte werk.
Aangezien het vrijdag was moesten we dus wachten tot na het weekend op meer antwoord.

15-10 en 16-10

Deze dagen was t eindelijk weer strand weer!!!
Van genoten dus.
Ik had een sms'je gekregen van een man die mijn advertentie op Gumtree had gelezen en werk voor ons had.
Dit gaat volgens mij over een wijngaard.
Waar was het?
In Mildura, Victoria.
Wij zitten in Surfers Paradise, Gold Coast, Queensland dus dat is een aardig eindje van ons af.
Aangezien dit werk voor ons alle 3 is hebben we besloten om hiervoor te gaan.

17-10

Niks meer van Vicky gehoord en nam helaas ook niet op.
Alles ingepakt en de auto ingestapt om vervolgens 1.682,8 km te gaan rijden.
Heb tegen die man gezegd dat we er 3 dagen over gaan doen.
Eerst voor Toon nog een tent en slaapbenodigheden gekocht.
Lekker de outback in en naar een kleine 5 uur rijden een gratis camping gezocht.
Onderweg nog dikke regen en onweer gehad. (Danny heeft zelfs nog de auto langs de kant gezet)
Aangekomen bij een camping was t nog eerst zoeken waar het was.
Zaten we nog met de auto vast, maar er gelukkig uitgekomen hahaha.
Stukje naar boven gereden en kwamen we bij de campinggrond aan.
Tentje opgezet en de mannen zijn hout gaan zoeken voor een kampvuur.
Ik ben in de auto gaan zitten om warm te blijven, want het was vies koud!
Duurde ff voor ze goed hout hadden en het überhaupt aan was.
Na t eten rond het vuur gaan zitten om warm te blijven.
Nog een paar x moeten verplaatsen door de rook.
Ik ben eerder het tentje ingegaan om nog wat te lezen.

18-10

Ook vliegen zijn irritant verdeurie!!
Nog 6 muggenbulten rijker ook nog. (yippeeeee)
Maar omdat we dus zoveel last van de vliegen hadden, hebben we alles ingepakt en ergens onderweg gestopt (moest toch getankt worden) om wat te eten en ons op te frissen.
Terug in NSW. (New South Wales)
Na een tijdje kwamen we erachter dat we dus een uur voorruit zijn gegaan met de tijd. (+9)
Camping opgezocht. (was wel helemaal van de route af)
Kwamen we daar aan was het geen camping.. lol
Andere camping ingesteld maar die was nog een uur rijden.
Gelukkig kwamen we onderweg een camping tegen maar dat was betaald.
Was maar $20 voor 1 nacht 3 pers, cheap dus.
Het eten opwarmen was geen succes hahaha beetje aangebrand.
S avonds nog gekaart en rond 11 uur het tentje ingegaan.
Naar een beetje ingedommeld te zijn kwam ik er al gauw achter dat ik op de grond lag.
Of terwijl het ventieletje was niet goed dicht of hij was lek.

19-10

Wat een vreselijke nacht!
Niet m'n draai kunnen vinden en dat dus al helemaal door het lekke matras.
Maar gelukkig wel wat kunnen slapen.
Naar lekker gedouched te hebben, (eindelijk een x m'n douche kunnen afsluiten met nog steeds warm water (emoticon met hartjesogen)) goed ontbeten en weer alles ingepakt.
Danny werd onderweg aangehouden door de politie.
Rijbewijs laten zien en moest ipv blazen 1 tm 5 zeggen.
De politieagente vroeg nog waar we heen gingen en waarom er een surfboard op t dak lag en we mochten verder.
Iets verder werden we weer aangehouden maar dan door 2 verkeersregelaars die zeiden dat we moesten omdraaien en een andere route moesten pakken aangezien de weg was overstroomd.
Na een half uurtje rijden kwamen we er op een andere weg achter dat deze ook was afgesloten ivm overstromingen.
Weer terug en gelukkig een goeie weg gepakt.
Toch nog een overstroomde weg tegen gekomen, maar hier kon je stapvoets goed doorheen.
Lange rechte wegen van veel km dus Danny en Toon hebben onderweg gewisseld.
Aangekomen in Mildura zijn we langs macca's gegaan :) yum
Daarna naar de bank om geld te pinnen voor de huur.
Aangekomen bij de farmhouse zijn we gewoon binnen gelopen. (we wisten niet wat we moesten doen)
Daar kwamen we 3 Franse jongens en een Zweeds meisje tegen.
Gelukkig klikte het al vrijwel gelijk, dus dat is wel fijn.
Na 10 min kwam Jim (de huisbaas) aan en legde ons wat dingen uit en ook evt over het werk.
Nadat hij weg was hebben we nog wat gedronken en zijn we naar bed gegaan.

20-10

Lekker uitgeslapen!!
Vandaag boodschappen en de was gedaan.
We hebben ook bericht gekregen dat we morgen mogen gaan werken bij Dutchie (hij heeft die bijnaam gekregen omdat hij een Nederlander is)
Dus vroeg naar bed want het wekkertje gaat vroeg.

21-10

Op naar de caravanpark, richting Dutchie.
Aangekomen waren we de eerste dus dat is altijd een goed teken :)
We hebben ons voorgesteld en t was al gelijk prima tussen ons.
Even gewacht op de andere en naar de farm.
Het is echt een huge farm, echt niet normaal.
We hebben een korte training gehad en zijn toen daadwerkelijk begonnen met werken.
We moeten de blaadjes van de boomstam afhalen en evt goed afknippen echt tot de schors, en de stronken aan de grond kapot maken. (kon je soms zelfs eraf trappen)
We hebben tot half 3 volgens mij doorgewerkt.
Het regende ook al een beetje maar werd erger, maar ik wou m'n rij afmaken.
En serieus deze laatste rijen waren fucking lang.

Dit is btw geen per uur betaalde baan helaas maar het gaat per rij.
Dus elke rij die je maakt is ander geld.
We hadden rijen die maar $0,63 waren maar ook van $6

22-10

Vandaag op een privé farm gewerkt.
We moesten het echt super goed doen en de eigenaar kwam het ook echt aan het begin checken.
Naar flink wat rijen gewerkt te hebben moesten we alles goed gaan checken.
Daarna nog even wat rijen afgewerkt op die kerel zijn vader z'n farm.

23-10

Chilldag

24-10 tm 28-10

Work work work work

De 26ste zijn we eerder vertrokken om onze madeccard op te halen om op de garlic factory te kunnen gaan werken.

Elke dag opstaan om 5 en vertrekken om 5:45.
Komen we elke x rond 6:15 aan en wachten we op de andere.

29-10

Barbie bij Dutchie.

Het was zo fucking awesome en heb me echt zo vermaakt.
Het was echt een dag voor in de boeken!

Een geweldig Engels meisje en Griekse jongen ontmoet waar ik heel de avond mee heb gekletst en mee heb gelachen.

Terug reis was ook geweldig.
Ik was nuchter dus reed.
Het was btw sowieso erg om die 2 mannen in of uit de auto te krijgen.
Danny was het afval omver aan t gooien omdat hij z'n zonnebril en slippers kwijt was, maar die hadden wij al meegepakt.
Eenmaal onderweg zei Danny: hey weet je dat we naar Dutchie rijden nu?
Waarop ik zei nee Danny we rijden terug naar het huis, waarop hij zei nee we rijden echt naar Dutchie, nee dat doen we niet. Zijn antw: oké.
Toon sliep eigenlijk vrijwel gelijk toen we vertrokken.
Hoorde soms dat t raam achterin openging en dacht dat Danny aan het kotsen was, maar hij moest gewoon frisse lucht hebben hahahaha
Eenmaal aangekomen bij het huis was ik Danny eigenlijk al gelijk kwijt!
Heb fucking 5 of 10 min geprobeerd Toon wakker te krijgen, en dacht echt van fuck it laat m hier liggen vannacht!
Volgens mij ook gezegd waarop hij zei "is goed".
Nou toch Toon binnen gekregen en m begeleid naar z'n bed hahaha.
Toen het volgende probleem, waaaaaar the fuck was Danny?
Was nergens meer aan t kotsen.
Lampje aan en zoeken.
Deed de voordeur open en zag m daar liggen hoor opgerold in een deken op het gras!
"Omg Danny kom naar binnen je hebt een fucking bed hier".
Waarop hij antwoordde "lig hier wel goed".
Dus ik zei "kom nou maar naar binnen.
Hup je bed ligt beter dan hier het gras."
Super hilarisch!!!!
Lag ik eenmaal te slapen, hoor ik mensen binnen komen en deed 1 of andere mongool m'n kamerlicht aan! Like, the fuck?!
Kwamen daar 2 mensen binnen gewandeld van oooo dit is onze kamer.
Nou ik eruit en zei uuuuuh komen jullie hierbij?
Was a bit pissed off because i didn't knew there were newbies coming! Grrrrr
Nou heb ze wat lakens gegeven en ben weer naar bed gegaan.
Wat denkte? Laten ze dat fucking licht aan en de deur open.
Ik het licht uit en deur dicht, oordopjes in en weer gaan slapen.

30-10

Jim gesmst dat ik het niet zo tof vond dat ik niet wist dat er nieuwe kwamen, anders had ik de bedden wel opgedekt.
Kwam hij aan met "oooo dacht dat de Franse jongens je dat wel hadden verteld".
Dus had al gezegd "volgende x mij gewoon sms'en dan zorg ik ervoor dat de bedden zijn opgemaakt".
Even fatsoenlijk voorgesteld en gelukkig was alles al een beetje uitgelegd!
Verder vandaag niks gedaan.
O jawel, Harry Potter gekeken!

31-10

Uit bed komen was zwaar!!!!
Maar om iedereen die helemaal wasted waren afgelopen zaterdag te zien maakte m'n ochtend alweer helemaal goed hahaha
Helaas kwam daar snel een einde aan aangezien deze rijen super kut waren en in het begin slecht betaald werden.
Dus we zijn eerder vertrokken en na gedouched te hebben zijn we weer Harry
Potter gaan kijken hahaha.

01-11

We hadden een paar dagen geleden te horen gekregen dat we woensdag kunnen beginnen op de garlic factory.
En aangezien we gisteren niet betaald kregen en vandaag dus ook niet had Toon al snel besloten om te stoppen met werken en ik dacht precies hetzelfde.
Thuis aangekomen hoorde we dat het werk pas donderdag begon en niet woensdag... fucking hell hey.
So another Harry Potter night.

02-11

Lekker uitgeslapen. (pas om 13 uit bed)
What to do?
Je hebt geen auto tot je beschikking en zit te ver weg van het centrum om te gaan lopen. Na thanks.
Dus we gaan maar schoonmaken.
Toon had de vloer geveegd en ik heb na het afwassen (lees: een fucking uur of misschien langer mee bezig geweest :() opnieuw geveegd en zelfs onder het keukenblok.
Dat was al maanden niet meer gedaan denk ik.
Beetje de slaapkamers geveegd en alle tafels goed afgedaan.
Daarna was ik ook echt kapot moe!
En als klap op de vuurpijl kregen we te horen dat t werk pas maandag zou beginnen.
Nondeju!!!!!!
What to do?

03-11

Vanochtend was ik met Maxine aan het sms'en en vertelde ik dat Toon en ik eigenlijk weg willen omdat we weer zo genaaid waren.
En zij zei dat hun ook wel weg wouden en wanneer wij weg zouden willen gaan.
Dus Toon en ik zeiden tegen elkaar eigenlijk gelijk van "morgen".
Beetje over en weer gesmst en toch besloten dat we naar Melbourne vertrekken.
We mochten de auto van het Franse koppel lenen en zijn Maxine en Giannis gaan ophalen op het caravanpark.
We zijn naar het busstation van Mildura gereden en hebben de kaartjes gekocht voor naar Melbourne.
Gewoon lekker impulsief haha heerlijk!
Kwamen onderweg Jim nog tegen en ik stond erbij van fuck, what to say?!
Heb maar een beetje door laten schemeren dat we misschien zouden vertrekken.
Nog wat boodschappen gedaan en Maxine en Giannis weer terug afgezet.
Daar nog even Dutchie lief aangekeken of hij ons wou wegbrengen naar het station de volgende ochtend.
Er waren ook 2 hele lieve Belgen (Thibor en Yens) die ons ook wel wouden wegbrengen, alleen die gingen drinken vanavond dus we zouden ze laten uitslapen de volgende ochtend ipv vroeg eruit. (Maar toch nog bedankt dat jullie ons wouden wegbrengen!!!!! You're the best))
'S avonds alles opnieuw ingepakt.
Heb al m'n medicijnen uit de doosjes gehaald en toch bleef ik niet genoeg ruimte over houden.. Hoe dan?
Het waren de boeken haha damn!
Nog wat gedronken en rond 12 uur (te laat eigenlijk) naar bed gegaan.

04-11

Wekker ging zo vroeg, en m'n bed lag zo lekker :(!!!!
Time to say goodbye!
Helaas moest ik het Franse koppel wakker maken maar hey, karma hahahahahahaha na dat is niet lief..
Dutchie kwam ons ophalen en kon alleen maar het eerste deel van ons salaris meegeven grrrr!
De rest maakt hij over.
Na ons afgezet te hebben en afscheid genomen te hebben, hebben we nog snel een sigaretje gerookt en daarna onze backpacks in de bus gelegd.
Na 2,5 uur een beetje geslapen te hebben zijn we voor een half uur gestopt om te ontbijten.
Daarna nog 2,5 uur een beetje geslapen, en toen we er bijna waren wakker gebleven.
Eenmaal in de trein zat er naast ons een oudere vrouw die nogal geobsedeerd was met treinen!
Tegenover haar had ze de armleuning omlaag gedaan en op de stoel lagen papieren treinen.
In haar hand had ze een foto van een trein waar ze regelmatig tegen praatte.
Naar uitgestapt te zijn zagen de jongens nog dat ze regen de trein aan t praten was en volgens mij zelfs nog aaide? Lol
Gelukkig wist Maxine waar het hotel was en was het niet ver lopen.
Prachtige kamer just what i needed.
Een keer geen hostel of farmhouse, maar een heerlijk bed. (emoticon mer hartjesogen)

05-11

Maxine en ik hadden een meidenmiddag.
We hebben onze nagels laten doen, dus eindelijk weer een x lange nagels hahaha.
Daarna geshopt voor kleding als we een sollicitatiegesprek hebben.
En eenmaal terug in een ander hotel begonnen met werk zoeken.
Pure ellende en zo niet voor mij weggelegd!!!!
Mag blij zijn als ik antwoord krijg van de 20 die ik heb verstuurd...
En dan ben ik ook nog eens moe dus 1 en 1 is, een snel aangebrande Shakira hahaha
Anyway, even mezelf mooi maken en dan gaan we uit eten en stappen.

Ik klap hard in m'n handen en ben super trots dat jullie dit hele verhaal weer hebben doorgelezen.
Echt dankjewel voor dat ;)
Sorry dat ze soms zo lang zijn, maar heb de afgelopen 2 weken geen WiFi gehad.

Byebyeeee

Tags: Farmwork, wine, barbie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mildura

Shakira

Actief sinds 31 Jan. 2011
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 15359

Voorgaande reizen:

12 September 2016 - 12 September 2017

Backpacken door Australië

10 Maart 2016 - 19 April 2016

Ontdekkingen van Amerika

04 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Peru

24 Oktober 2011 - 14 November 2011

Java en Bali

Landen bezocht: