Plannen zijn er om gewijzigd te worden. - Reisverslag uit Mildura, Australië van Shakira - WaarBenJij.nu Plannen zijn er om gewijzigd te worden. - Reisverslag uit Mildura, Australië van Shakira - WaarBenJij.nu

Plannen zijn er om gewijzigd te worden.

Blijf op de hoogte en volg Shakira

15 Juli 2017 | Australië, Mildura

Gisteren (19/6) hebben we onze laatste dag op de almond farm gehad :(
Vrijdag nog terug voor een bbq, drank en veel foto's haha
Jim vertelde ons voorheen dat er werk was met sinaasappelen plukken.
Daarvoor moeten we een madec kaart halen.
Die avond kwam Jim bij ons langs en vertelde dat hij ander werk voor ons had.
Nl pruning (jeeh) of irrigation.
Irrigation is per uur dus hopelijk word het dat werk, maar zolang het maar werk is en er geld in het laatje komt ben ik al blij.
Kwam er vorig weekend achter dat ik m'n 88 dagen heb gehaald!!!! Woehoeeeee
Deze meid kan een 2de jaar terug komen (doet een dansje)
Mijn plannen zijn gewijzigd maar dat is altijd met plannen haha
Ik blijf tot het einde van m'n visum hier om goed te sparen (het helpt al dat ik geen huur hoef te betalen), dan naar Nieuw-Zeeland voor een paar weken, terug naar Australië om wat rond te reizen, daarna naar Indonesië, India en terug naar Nederland om vanuit daar naar Mexico te gaan met papa!!!!
Nja ik ga sowieso naar Mexico dus hopelijk gaat het door als papa meegaat :)
Anyway terug te komen over het werk.
God i wished i could stay on that farm!!
Had het zo ontiegelijk naar mijn zin daar, en de mensen waren geweldig!!
De reden dat hun vloekte kwam door mij hahahahaha
Ik dacht dat ik soms veel vloekte maar dit is vele malen erger!! :D
Anyway we gaan er vrijdag een klein feestje van maken!
Het supervisor zijn valt soms nog wel tegen.
Maar dat komt ook vooral omdat ik teveel op me neem wat helemaal niet nodig is
Mensen komen bij mij vragen over werk of komen klagen.
Kom niet naar mij maar ga naar Jim.
Maar dat kan ik blijven zeggen..

Woensdag 21/6:
Jees het werk valt zo zwaar tegen!!
We moeten de leidingen aan een paal vast timmeren.
Nou het is dus veel bukken dus m'n benen zijn helemaal naar de tering! :(
Dus de 2 dagen erna waren helemaal een drama.
Ben zo traag maar ik heb maar 2 benen en 1 rug en ga het niet verder verkloten!
Toen zei iemand als je te traag werkt word je op een contract gezet, of terwijl je krijgt per paal betaald.
Maar ik ga m'n lichaam niet dwingen iets te doen wat het niet wilt.
Hopelijk maandag weer fit en kunnen we ertegen aan :)

Vrijdag: bbq time!!
Half dagje gewerkt tot 10:30, terug naar de units en snel gedouched en richting de almond farm!!
Onderweg nog wat bier gescoord voor de mannen!
Had zelf m'n wijn meegenomen maar de mannen dwongen ons om bier te drinken haha
Natuurlijk is deze meid dat niet gewend en na 2 biertjes voelde ik m al.
Just act normal hahaha
Wat een geweldige avond was dit!!!!
Lang geleden dat ik zo gelachen heb!
We dachten dat het kind of awkward zou zijn maar t was zo grappig :)
Gewoon al je baas en supervisor compleet dronken te zien hahaha
Op een gegeven moment wenkte een collega mij te komen omdat de baas me wou spreken.
Dacht O jeeh now we get it.
De baas heeft me gevraagd om voor hem te werken!!!!
Maar dan zou ik hier moeten vertrekken en ergens anders moeten wonen.
Mag absoluut niks tegen de andere zeggen maar ben zo enthousiast!!
Ga zondag terug om de auto op te halen en dan bespreken we het door.
Maar iemand anders komt met me mee natuurlijk dus weet niet hoe ik t ga doen want zij zou t niet tof vinden denk ik.
Ik moet aan mezelf denken natuurlijk en met dit werk kan ik wel goed sparen!!
Is wel een eind van iedereen vandaan en ook denk ik van de bewoonde wereld mja je moet t er voor over hebben haha
Dus dat zien we zondag wel.

In de tussentijd had ik het al tegen een paar mensen gezegd, maar niet tegen de mensen waarmee ik samen had gewerkt op de farm.
S maandags hadden we de laatste dag van irrigation en ben ik s avonds naar de farm geweest om met graeme te praten.
Het was pretty awkward want hij herinnerde zich er niks van dat hij me terug heeft gevraagd.
Maar, ik mag terug komen.

Donderdag 29/6
Ik had aan Jim gevraagd of ik de auto mee mocht nemen voor 2 dagen en dit was goed.
Ik had al een naar gevoel dat er iets ging gebeuren en ja hoor, heb een Kangaroo aangereden!!!
Reed al 80 waar je normaal 100 mag.
Auto is gelukkig niet erg beschadigd (stuk van de grill en een koplamp kapot) en ik heb er alleen een kleine hart verzakking aan over gehouden en ben getekend voor het leven.
Elke ochtend als ik naar het werk rijd rijd ik 60/80.

Pffffff ik ben zo blij dat ik terug op de almonds ben.
Hele dagen op je reet zitten en er betaald voor krijgen haha
In t begin was ik terug in de sweeper, maar toen t begon te regenen zette ze mij in de shaker.
Had dit maanden geleden al een halve dag gedaan maar t blijft eng.
Gewoon al dat ik de bomen beschadig, mja kan er niks aan doen.
En ik heb een uur in een tractor gereden hahahaha
Yup ik kan een tractor besturen nu.
Word wel lastig want heb een onkruid sprayer achter me, maar met alle machines komt het allemaal wel goed.

De jongens hebben ons terug gevraagd voor de volgende oogst.
Dus mijn plannen zijn weer gewijzigd hahaha
Ik blijf tot september hier, ga naar Bali voor 2 weken (lekker chillen), Indonesië voor 2/3 weken, naar India voor 3/4 weken en dan terug naar huis.
En dan blijf ik thuis voor een paar maanden en ga ik terug voor harvest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mildura

Shakira

Actief sinds 31 Jan. 2011
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 15356

Voorgaande reizen:

12 September 2016 - 12 September 2017

Backpacken door Australië

10 Maart 2016 - 19 April 2016

Ontdekkingen van Amerika

04 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Peru

24 Oktober 2011 - 14 November 2011

Java en Bali

Landen bezocht: