Jakarta - Reisverslag uit Pecenongan, Indonesië van Shakira - WaarBenJij.nu Jakarta - Reisverslag uit Pecenongan, Indonesië van Shakira - WaarBenJij.nu

Jakarta

Door: Shakira

Blijf op de hoogte en volg Shakira

25 Oktober 2011 | Indonesië, Pecenongan

Let's start by day 1:

Na heel het vlieg verhaal kennen we wel..

We kwamen het vliegtuig uit, wisten niet eens waar we heen moesten.
Dus gingen we bij mensen achter in de rij staan die ook bij ons waren, nou het vrouwke aan de balie snapte er niks van dus stuurde ons weg..
Kwamen we in een gang aan en werd er van alles tegen me aangelult..
Na waar we heen gingen was niet goed, dan zouden we gelijk door naar Bali gaan!
Niemand snapte dus dat wij een rondreis gingen doen :s -1!
Dus wij maar ergens naartoe lopen..
En ja hoor, daar stond onze reisleider met een papiertje in zijn hand met onze namen erop :D
Wij helemaal blij haha hij ook :p
Aangezien het toen volgens mij half 9 was, konden we natuurlijk niet naar ons hotel..
Naar wat overleg zijn we naar de oude haven geweest van Jakarta, echt houten zeilschepen niet normaal..
Lekker ouderwets dus haha
En als ze waren ingeladen varen ze naar Sumatra...
Daarna zijn we naar het oude huis van de Nederlandse Gouverneur gereden..
Maar meeeen wat een partij ongeregeld verkeer is dat haha
De scooters en motors rijden echt net langs de autos af enzo haha best grappig om mee te maken!
Nou eenmaal daar aangekomen, zijn we naar dat huis gegaan wat nu een restaurant is..
Erg ouderwets maar mooi!
Daar hebben we een uur gezeten en daarna naar het hotel gegaan..
Groot en erg mooi hotel..
Ligt echt tussen de krottenwijkjes maar maakt niks uit hahaha
Nadat we ons hadden opgefrist zijn we op pad gegaan!
Noooooit meer hahaha
Na voor mij peace of cake om over te steken door dat verkeer, Wesley is in dat opzicht een schijterd :p
Nou wij overgestoken, was het voetpad opeens aan t einde!
Wij terug.. En dit is wel 2 x gebeurd..
En ik wou even naar de Mac :( maar helaas
Ik werd al wel nagezoend (nagefloten in nl.) en beauty genoemd haha
Tja je komt niet elke dag 2 blanke mensen tegen :p
Na wij terug naar het hotel en zijn we daar maar gaan lunchen..
Normaal broodje kon niet, kreeg je er gelijk friet bij
Die hebben we dus laten staan hahaha
Daarna beetje genikst en Wesley heel lang geslapen..
Rond 5 uur kwart over 5 begon t goed te regenen...
Kort buitje haha om half 6 droog wel erg bewolkt... En benauwd
Naaa benauwd is het al de hele dag hahaha
Avond eten: dillema 2
Ik wou niks groots.. Goh pakken we wel een soepje
Die soep was smerig! Bahbah
En kregen we nog rijst bij ook, dit was dus veelste veel :s
Meer droge rijst op soep helaas..
Gelukkig is t allemaal niet zo duur!
Daarna zijn we even langs de
Spa gelopen.. Toch best prijzig.. Dus wacht nog wel even hahaha
Het geld hier is btw kei vaag!
50000 rupiah is 4,10 jaaaa beetje moeilijk met uitrekenen want eerst denk je wtf zo veel? Maar dan valt t mee..
Toen we terug op de kamer waren heb ik even lekker in bad gelegen!
Daarna beetje spelletjes gespeeld en gaan slapen..

Dag 2:
Vandaag was voor mij in het begin kut..
Was super misselijk :(
Zal wel de vermoeidheid zijn geweest..
Eten ging dus amper, heb ook nog boven de wc gehangen pffff fijn!
Na daarna naar een monument gegaan heel mooi!
Daarna naar een heeeeeel groot winkelcentrum! Niet normaal
6 verdiepingen pffff
De reisleider zei dat we maar lekker moesten gaan wandelen hahaha
Na alleen maar gewindoshoped haha
Daarna zijn we gaan lunchen!
Ontzettend lekker broodje op met scrambled egg, Wesley met kalkoen, was ook lekker haha
Echt heel lekker, daarna was ik weer opgeknapt..
Toen gingen we terug naar t hotel rond half 3 waren we terug..
Ben ik gaan slapen met af en toe wakker worden.. Rond half 9 maar wakker gebleven en zijn we gaan eten..
Ik had nasi goreng.. Helaas zaten in de nasi garnalen en octopus :p dus kreeg een nieuwe.. Ook daar zaten er nog paar in, dus na een paar x vissen en de helft opgegeten te hebben ben ik er mee gestopt.. Niks voor mij haha
Daarna terug naar de kamer en gechilled!
Nu lekker slapen want de wekker gaat om 06:30! Jeeeeeh

Welterusten!

Xx Shakira

• 27 Oktober 2011 - 20:23

Geer En Ger:

heei was gisteren te laat om sms terug te sturen maar hier gaat alles goed bij jullie ook las ik wel nou nog veel plzier en de groetjes van ons geer ger en joey

• 31 Oktober 2011 - 18:50

Pa & Ma:

Ola Shakira en Wesley
    Hier even een krabbeltje uit Holland.Afgelopen donderdag hebben wij met Bjorn en Djuri een heel gezellig etentje gekregen op de basis. Je vader is goed verwend met cadeau s en geld voor iets te kopen bij Avri. Vrijdags moesten wij naar de commandore en daar kregen wij een toespraak een veteranenspeld, nog een andere speld en een beeldje. Dat beeldje zijn twee handen met een vogel erop.Die handen betekenen een hand voor welkom op de vliegbasis en het tweede handje betekend afscheid.Daarna zijn we naar de efteling geweest omdat het erg mooi weer was.Alles is al versiert en er ligt al volop sneeuw.Jullie kregen de gr van Lia.Ze vroeg hoe het met jullie ging en of jullie het naar je zin hadden.
    Iedere dag hou in bij waar jullie naar toe gaan.Wij denken dat jullie al veel moois hebben gezien. Over een paar dagen gaan jullie naar de sultan.Je zie wel ik reis gezellig mee.Ook ga je naar jouw 2de wereldwonder.We zijn reuze benieuwd naar je reisverslag,want je vader kijkt constant op de computer maar niks hoor. Ik denk dat deze reis wel erg vermoeiend is,denk niks voor mij.Het is nu maandag en Bjorn heeft gezellig hier meegegeten en de spotjes aangesloten. De vader zit een beetje te kwallen en te geeuwen,die begint zich nu al te vervelen. Vanmiddag moest hij nog naar de basis om zijn kasten leeg te ruimen en van diverse mensen afscheid te nemen maar het was ineens laat. Dus van de week gaat hij nog een paar keer terug.Hij heeft nu een veteranenpas gekregen om op de basis te komen.Ik vraag hier ik denk dat het dit wel is zegt je vader plat gezegd da zal onderhand wel.O ja van Bjorn kreeg je vader een prachtige bos bloemen met een kaartje erbij voor een weekendje center parc.Zo dit was het zo n beetje. Pas goed op elkaar en wij wensen jullie nog vele mooie dagen toe.Goed filmen ben reuze benieuwd.Zetten we straks voor Wesley ook op schijf.O ja ik moest de hartelijke groeten doen van Miranda en Jack.Nou houd jullie taai en tot schrijfsVeel groeten knuffels en xxxxxxpap,mam,Bjorn en Djuri Toedeloe.