Bali - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Shakira - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Shakira - WaarBenJij.nu

Bali

Blijf op de hoogte en volg Shakira

09 Oktober 2017 | Indonesië, Sanur

10-9

Vandaag was t toch echt zover om afscheid te nemen van al mijn lieve vrienden in Mildura.
Zoveel mooie vriendschappen die ik daar heb gemaakt!!
Ga deze 5!!! mooie maanden zeker niet vergeten.
Van goeie stapavonden tot kleine roadtrips.
Van rijden in een mule tot sweeper (3 soorten) tot in een tractor.
Nee hier hoef je geen rijbewijs voor te hebben, dus misschien kan ik wel aan de bak als boerderij meisje in Nederland? Hahaha
Ik heb zoveel gelachen op de almond farm, man man zeker dat ik die mannen ga missen!
Lekker sarcastisch dus dat zijn mijn soort mensen, love it!!
Lekker vloeken, ze gaven mij de schuld maar hun zijn 10 x erger!
Enige rare was dat als ik echt boos was of geërgerd, ik schold in het Nederlands.
Elke werkdag ging de wekker om 4:50 en 5:10.
Vertrekken om 6:15 en werken tot wanneer ik wou.
Maar ook al hoefde ik geen huur te betalen heb ik naar mijn zin niet genoeg gespaard.
Dit komt ook mede doordat ik een auto heb gekocht denk ik.
Deze heb ik overigens op de farm gelaten.
Dit alles was een hele aparte ervaring en had nooit gedacht dat ik t zou halen, mijn 88 dagen.
Maar zeg nou zelf elke dag op je reet zitten en alleen maar focussen op in het midden rijden en dat alle noten ook in t midden liggen is makkelijk.
Heb er geen goeie reet van gekregen, maar dat valt op te lossen :)
Het waren soms zware dagen, probeer maar wakker te blijven.
Veel vervelingen waardoor je ging nadenken over het leven (yup it happened).
Maar dit was echt de makkelijkste job you could ever have!!!!!
Laatste dag paar biertjes gedronken (terug rijden was niet de beste optie maar i managed it hahaha(sssssssst))
Iedereen zei dat ze t ontzettend leuk vonden om mij gewerkt te hebben.
En ze gaan me toch wel een beetje missen met m'n vrolijkheid en gevloek.

Anyway.
Het was niet zwaar om de units te verlaten, en mis er niks aan.
Maar mis de mensen en de gezelligheid die het mee bracht.
Soms de extreme hoofdpijn als ze weer eens kwamen zeuren tegen de supervisor, de containers verkeerd werden gevuld etc etc.
Hey i managed to bring it to an good end :)
Naar wat knuffels en kussen werd ik naar het busstation gebracht.
We waren al aan de late kant (dit x niet mijn schuld)
Was verrast dat er toch mensen meekwamen om mij vaarwel te zwaaien :)
En vooral dat ze speciaal voor mij eerder uit bed kwamen!! (Zelfs voor sommige na een goeie avond stappen)
De busrit was normaal, tot we bij een busstation kwamen en er 2 aangeschoten mannen binnen kwamen.
Natuurlijk zat er 1 daarvan naast mij.
Hij gaf zijn vriend wijn (uit het pak) in een bierflesje steeds onder een pet door.
Tegen t einde dat we er bijna waren waren ze behoorlijk dronken, maar vooralsnog gedroeg ik me of ik er niks van mee kreeg.
De treinreis naar Melbourne ging traag maar goed.
Eenmaal in Melbourne voelde het alweer of ik thuis was.
Had een appartement gehuurd wat een beetje over mijn budget zat, maar dit was het meest dichtbij het station.

11-9
Deze ochtend werd ik wakker met een rood oog en dacht godver, moet mij weer overkomen.
Maar achteraf denk ik dat t iets in de lucht was in Melbourne.
Lekker een goeie douche gepakt en na een ontbijtje eerst m'n nagels laten doen en daarna richting de stad met de tram.
Vele zouden t wel gelezen hebben op fb maar ik wou mijn plaats afgeven aan een iets oudere dame, maar ze zei dat hoeft niet want ik ga de volgende stop er weer uit.
Maar je moeder zou enorm trots op je zijn!
Gaf me toch weer een lekker gevoel (en nou weer terwijl ik dit typ) en een klein traantje in m'n ogen.
Uitgestapt eerst wat spullen gekocht wat ik nodig had en richting boost juice voor een overheerlijke smoothie!
Heb er ultiem en lang van genoten!
Daarna richting blondie om al m'n lieve oud collega's te zien.
Ze vonden allemaal dat ik er goed uit zag (behalve m'n oog) wat me verbaasd natuurlijk haha
Na een lekkere espresso martini (om 3 uur) en frietjes en daarna iets met gefrituurde kip (lekker) (nieuw op het menu) en nog een koffie was t toch tijd om afscheid te nemen en m'n koffer verder in te pakken.
Meg begon half te huilen en liet me niet los van een knuffel.
Maar man ook hun ga ik missen.
Was ook weer goed te horen dat ik een zeer gewaardeerde collega was en dat ze m'n humor en bazigheid gaan missen hahaha.

Nou ik dit allemaal lees weet ik dat ik goed ben :)
Bedankt bedankt.

12-9
Vroeg op om m'n koffer dicht te krijgen.
Nope, lukte me niet. :(
Heb wat kleren en een tas achter gelaten, en na erop te zitten met al m'n gewicht (is niet veel) heb ik het toch voor elkaar gekregen.
Guess what.. 29 fucking kilo hahahahahahaha
Op naar t vliegveld om om half 9 het vliegtuig in te stappen.
Enige wat minder is aan garuda airlines is dat je niet van te voren je stoel kan reserveren.
Blijkbaar kan dat wel maar moet je €10 voor elke stoel betalen.
Gelukkig zat ik niet verkeerd en had ik genoeg ruimte voor m'n benen en geen persoon naast me die breed zat en allebei de stoel leuningen nodig heeft.
Filmpje gekeken en wat geslapen dus de reis ging redelijk snel.

Aangekomen in Bali had ik al snel m'n trui uit, maar ik wist niet hoe ze hier zijn met vrouwen met tattoos (werd in de rij al raar aangekeken) en met een buddha tattoo.
Dus net voor de douane m'n trui weer aangetrokken.
M'n koffer had ik al snel dus op zoek naar m'n taxi chauffeur.
Hij had het perfecte naam bordje, nl shaRkira van de Corput hahaha
Voor de mensen die t niet snappen, zoek het filmpje op: sharkira!
Na een sigaret had ik m gevraagd hoe de mensen hier erover denken met vrouwen met tattoos, en hij zei dat t steeds meer word gewaardeerd aangezien meer lokale vrouwen tattoos hebben.
Een buddha tattoo was ook niet erg.
Na t inchecken eerst gechilled op bed, omgekleed en een restaurant opgezocht.
Overal op straat word ik wel aangesproken met dat ik een mooie tattoo heb.
Deze buddha word hier als goed beschouwd.
Ik had al gauw het idee om een tattoo hier te nemen, maar wat?
Had het idee om er 1 te nemen van Lord Ganesha.
Dat is de god van de wijsheid en kennis, neemt hindernissen weg en is de beschermheilige van reizigers.
Perfect dus.
Maar alweer: hoe denken andere landen erover?
Dus denk dat ik het maar oversla!
Maar misschien bedenk ik me wel in yogyakarta?!

13-9 tm 19-9
Helemaal niks behalve strand....
Werd t naar een paar dagen wel beu!

20-9
Excursie tijd!!!
Een man reed me de hele dag naar verschillende plekken die ik had opgezocht op Google en erg mooi leek.
Wat blijkt, deze man is de eigenaar van de homestay waar ik verblijf!
Anyway, eerste stop: Goa Gajah (elephant cave)
Veel mooie foto's op Google gezien, en ja het was mooi..
Maar niet wat ik verwachtte.
Naar 2 min voor de grot te staan en met m'n camera daar klaar stond om een foto te maken, werd ik toch wel een beetje pissig.
Waarop ik zei: kom op jongens, kunnen we heel even wachten tot ik een foto heb gemaakt?! Dankuwel.
Maar dit was overal en elke tempel waar ik wel een foto wou maken.
Kut toeristen hahaha
Next: Gunung Kawi.
Erg mooi maar veeeeeel treden.
Iedereen die mij een beetje kent weet dat ik geen conditie heb en er ook helemaal niks aan doe! :)
Can't be arsed!!!
Er stond een pijl voor naar boven om een tempel te zien.
Ik naar boven, maar was niet heel bijz...
Kwam terug onderaan 4 nl meiden tegen en vroegen aan elkaar is dit het waard?
Waarop ik zei: de tempels hier zijn mooier dan boven, maar t is aan jullie.
Waarop ze zeiden na gaan we niet doen.
Jesus christ!!!
Die treden naar boven waren SLOPEND!!!!!!
Eenmaal terug bij radha lachte hij mij uit en heb ik een cola gekocht om weer wat energie te krijgen.
Zweette me eigen de pleuris...
En als laatste: Tegenungan water fall.
Dit was een aanrader van mensen hier in de homestay, dus gaf het een go.
Weer zoveel treden.
Man, sporten? Dat heb ik nu wel gedaan voor een jaar!
Lekker toeristisch maar erg mooi.
Om omhoog te gaan moest je weer betalen maar dacht, goh doe t maar.
T kleine avontuuriertje kwam weer naar boven en ik wandelde langs de rivierkant.
Klom omhoog omdat ik er heilig van overtuigd was dat daar het pad weer was.
Helaas, dit was niet zo.
Ik kwam daar 2 aardige mannen tegen en ik had geen zin meer om terug naar beneden te klauteren.
Dus met wat hulp ik een trapje op geklauterd, gewacht tot de trap naar de andere kant werd getild en naar beneden geklauterd.
Lekker avontuur hahahaha
1 voor in de boeken.
Ik terug naar de ingang (was aan de andere kant dus dikke bummer)
Kwam daar een man tegen die mij een lift wou geven naar ubud met 2 andere Nederlanders.
Waarop ik zei nee sorry ik moet naar Sanur.
En ben toen weggelopen.
Gelukkig kon ik weer naar binnen zonder opnieuw te betalen (vrijwel apart want ze vroegen niet eens naar m'n kaartje)
Ik weer naar beneden en terug naar boven.
Onderweg gestopt om wat water in m'n gezicht te gooien.
Heb helaas niet alle traptreden geteld maar in t midden tot de top waren het 165, denk dat alles bij elkaar wel t 3 dubbele was.
Maar het waren er niet zoveel als de vorige tempel.
Ik denk niet dat radha mijn avontuur snapte want hij vond het niet zo grappig.
Als laatste langs een silver smit waar ik er al gauw achter kwam dat buddha to buddha niet meer werd verkocht, want blijkbaar mogen hun dat merk niet meer verkopen.
Wat blijkt, 1 broer werkt in Europam onder buddha to buddha en de andere in Bali.
Ik denk dat de naam is veranderd omdat t vele malen goedkoper was om een sieraad in Bali te kopen dan ergens anders.
Het heet nu best to buddha en het is precies hetzelfde alleen de naam is anders.
Helaas kon ik mezelf er niet van weerhouden om een ring te kopen haha
€20, maar dan ga je denken is t echt?
Ja t is echt zilver alleen een andere naam.
Nja dikke prima natuurlijk :)

Terug in de homestay een goeie douche gepakt.
Het enige wat enigszins jammer is hier is dat je maar 10 min warm water heb.
Dus je haren, benen scheren en al die dingen tegelijk gaat m niet worden.
Alhoewel een koude douche na een warme wel weer gezond is.
Lekker gegeten en kwam een nl gezin tegen.
Zei wat tegen ze en kwam er al gauw achter dat nl typen makkelijker is dan praten!
Ik ging Nederlands en Engels door elkaar halen, dus dat word nog leuk als ik terug ben haha

21-9
Slechte nacht en ochtend.
Werd verschillende keren wakker en voelde me helemaal niet goed.
Heb tot 12 uur geslapen en het ontbijt dus overgeslagen.
Dacht no way wil niet ziek worden.
Maar misschien zijn dit wel zenuwen?
Of misschien ben ik wel kind of dehydrated?
Drink niet al te veel moet ik eerlijk zeggen.

22-9
Nog steeds t zelfde nog steeds shit.
Misschien het eten?

23-9
Vele malen beter en m'n spierpijn is ook bijna weg.
Vandaag een fiets gehuurd en richting mertasari beach, want schijnbaar is dit een prachtig strand.
Nou hoe de navigatie mij stuurde, man man man
Over de grote weg met auto's en scooters..
Managed it!!
T strand viel tegen, niet zoals ik had gezien op Google. (Achteraf denk ik dat ik niet ver genoeg had gefietst?!)
Heb daar een duik genomen en een half uur in de zon gelegen.
Verder gefietst maar nu langs t strand en aangekomen op de plek waar ik alle andere keren heb gelegen.
Na 2 uur daar gelegen te hebben weer verder gefietst langs t strand en door kleine verkoophutjes.
Maar dacht hmmmm zal maar niet nog verder fietsen want weet de weg niet.
Mevrouw kwam weer op de grote weg uit maar dacht schijt, ga niet omkeren!!
Zag de mac donalds en wist dat ik goed zat! Yaaaassss
Ofcourse daar even een pitstop en terug naar de homestay.
Lekkere douche gepakt en erachter komen dat m'n reet pijn doet!
Geweldig dit, ga ook weer een x fietsen.
Na weer op de fiets gestapt en dacht na can't do this anymore.
Dus heb de fiets terug gebracht.
Na een salade gegeten te hebben terug om daar vervolgens met de eigenaar van de homestay een praatje te maken.
Hij bood me zelfs een biertje aan, zeg ik geen nee tegen natuurlijk!
Hij vroeg wat m'n plannen waren en zei dat ik morgen terug naar de zilver smit wil om een armband te kopen.
Ik zei ik kan een uber pakken, dat is goedkoper dan de taxi.
Maar hij bood zelf aan om mij daar naartoe te brengen.
Voor de mensen die niet weten wat uber is..
Uber is een taxi wat ze helaas nog niet hebben in NL maar wel moeten doen!!
Dit is een makkelijkere en goedkopere manier van transport.
Je gaat op de app, zegt waar je bent en waar je naartoe wilt.
De prijs word al voor je berekend en er staat zelfs bij welke auto je oppikt en de naam van de chauffeur.

24-9
M'n laatste was overhandigt dus morgen lekker fris m'n koffer in.
Richting de zilver shop.
Daar bijna een uur gewacht op de armband die werd gemaakt zoals ik wou.
Gelukkig verder niks anders gekocht! (Ben trots)
Verder niks bijz gedaan vandaag.
Nja heb m'n hostel geboekt waar ik ga verblijven in Yogyakarta!
Het is nogal rommelig tussen Georgia en mij met reizen.
Ze zou eerst alle dagen meereizen maar dat zijn er nu maar 4 geworden.
Maar ik zal me vast wel vermaken :)
We zien het allemaal hoe t verloopt.

25-9
Ik dacht dat m’n vlucht vroeg zou vertrekken, maar kwam er gelukkig op tijd achter dat dit iets later was.
Mevrouw had verkeerd gekeken, die zag de tijd van Melbourne naar Bali...
Anyway allemaal goed gegaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Sanur

Shakira

Actief sinds 31 Jan. 2011
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 15374

Voorgaande reizen:

12 September 2016 - 12 September 2017

Backpacken door Australië

10 Maart 2016 - 19 April 2016

Ontdekkingen van Amerika

04 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Peru

24 Oktober 2011 - 14 November 2011

Java en Bali

Landen bezocht: