De mooie tuinen van Bogor, Perarhu, Padasuka (Angk - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Shakira - WaarBenJij.nu De mooie tuinen van Bogor, Perarhu, Padasuka (Angk - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Shakira - WaarBenJij.nu

De mooie tuinen van Bogor, Perarhu, Padasuka (Angk

Door: Shakira

Blijf op de hoogte en volg Shakira

01 November 2011 | Nederland, Amsterdam

Bereid je voor! Loooooooong story!

Van Jakarta naar Bogor:
Vandaag vroeg eruit want we moesten heel wat km afleggen naar Bogor..
Na vroeg? Hahaha viel voor mij mee...
Onderweg nog geslapen :o
Je zag het verschil enorm hahaha van beton naar natuur!
Keek dan ook gelijk mijn ogen uit!
Na eenmaal bij de tuinen werd het steeds mooier en mooier...
Volop gefilmd en Wesley heeft foto's gemaakt.. Helaas dat hij opeens leeg was :(
Gelukkig had Wesley zijn camera ook bij!
Nou echt ontzettend grote massale bomen en nog ook mooie bomen!
Planten, bloemen.. Zelfs een begraafplaats gezien..
Na ik ben eigenwijs en wil altijd de onbekende, leuke, waar geen mensen normaal lopen, dus verwoekerde paden af hahaha
Wesley ging toch wel mee, vind dat ook wel leuk :p
Nou wij weer op het normale pad, komen er een groep schoolkinderen, allemaal kijken en lachen :p
Komt zo'n begeleider "Do you want on the picture with me" nja is goed hahaha kei lachen..
Nou werden er 4!
Die man helemaal blij en bedankte ons ook zo erg!! Kei leuk!
We voelde ons net een attractie hahaha
Na een paar stappen verder, kwamen er kinderen of ze een liedje mochten zingen, wouden ze wel daarna geld, sorry nee..
Even later, weer kinderen of ze een liedje mochten zingen.. "Do I have to give you money afterwarts?" nee hoefde ze niet.. Na leuk!?
Wij weer verder, steeds meer mensen kwamen voor een foto met ons of een liedje..
Foto was wel lachen maar opeens was dat liedje wel heul irritant!
Op een gegeven moment kwamen we bij een heel groot veld en fonteinen, waren kleine kinderen riepen allemaal "Hello sir, Hello lady" en "Bye, Nice to meet you"
Echt zo schattig!
Wij weer een onbekend weggetje gepakt haha
Opeens waren we de weg kwijt, toen zei ik uuuuh we lopen wel hier naar rechts dan lopen we best goed :p
En ja hoor gelukkig hahaha
We hebben nog even wat gedronken..
Toen ik naar de wc ging kwam ik tot de conclusie dat je niet moest doortrekken, maar met een emmertje met water het mest wegspoelen hahaha
Daarna gingen we weer op weg, op weg naar Bandung!
140 km.. Maar allemaal door de bergen, echt super mooi natuurlijk haha
Vooral omdat ik het gewend ben om door en bij de bergen op vakantie te gaan haha
Nou echt super veel in de file gestaan echt niet normaal :s
Toen kwamen we allemaal langs rijstvelden en bergen waar kalk op staat.. Weer wat anders dan sneeuw haha
We hebben een stop gemaakt om wat te eten, erg lekkere bami en nasi, alleen weer die inktvis en garnaal :(
Op weg naar Bandung zijn we even gestopt om te filmen, echt heeeel mooi uitzicht! En nog even kokosnoot gedronken, niet zoals de echt haha
Daarna weer verder..
Erg veel file weer!
Eenmaal in Bandung moesten ze wel erg lang zoeken naar het hotel volgens mij..
Het hotel is weer erg mooi!
De douche is wel erg klein haha moet bukken!
En moet de douchekop vasthouden om me af te spoelen :p
Ag maakt niks uit, zolang ik maar schoon word :p

Dag 4 Perarhu + Padasuka met Angklung voorstelling!

Vandaag zijn we naar een vulkaan (die nog werkte) geweest.
Met de heenreis zijn we eerst nog gestopt bij de fruitmarkt
Hebben we hele lekkere Mango en Markisa op!
Heel apart met eten haha de mango moesten we eruit happen en de Markisa eruit slurpen of likken..
Na toen richting de vulkaan!
Eenmaal daar aangekomen zag je echt de stoom er nog uit komen, stonk erg naar rotte eieren of terwijl Zwavel...
Heel erg mooi! Ook mooie heenreis door de bergen dus de ene bocht na de andere!
We zijn helemaal naar de andere kant gelopen, ik wou nog verder maar dat wou Wesley niet.. Mocht ik niet!
Dus ik zei "Dan blijf jij hier, ga ik stukje verder!"
Maar vond het zielig om hem alleen te laten hahaha
Dus ik klein stukje verder gelopen, en maar terug gegaan..
Bange schijterd dat hij is :p
Zien we maar weer dat ik toch niet een meisjes meisje ben ;)
Als ik al durf verder te lopen waar t misschien gevaarlijk kon zijn!
Naar misschien dik 1,5 uur zijn weggeweest gingen we verder..
We gingen nl zwemmen in water dat afkomstig is uit die ene vulkaan!
Wij dachten eerst "Nice, in een krater ofzo" maar helaas..
Het was een zwembad..
Super warm! 42 graden! Dus zeker geen kwartier vol te houden..
Even later toen ik eruit was, dacht ik uuuuh misschien niet meer er in.. Direct verkleurd m'n tattoo haha
Dus heb ik alleen pootje gebaden :p
Daarna lekker onder de koude douche gestaan! Heerlijk! Andere vonden het te koud... Mietjes hahaha
Waren we heel veel Nederlanders, beetje jammer maar niks aan te doen!
Toen lekker geluncht..
En toen door naar Padasuka!
Een Angklung voorstelling!
Heeeel erg moor en super van genoten!
Ook die kinderen waren super schattig, echt van die kleintjes haha
Ooooo zal maar even vertellen wat zo'n voorstelling is..
De Angklung is een instrument gemaakt van bamboe!
Je hebt ze in verschillende maten, het gaat niet op ABC zoals de normale instrumenten.. Maar op Do, Re, Mi!
Voor de rest hadden ze ook gewoon een fluit, trommels en xylofoon..
Op een gegeven moment kregen we zelf ook zo'n Angklung..
Uuh ja en nou?
Nou, er kwam een meneer het podium op (waarschijnlijk een leraar) en die ging ons leren Angklung te spelen..
Iedereen had een andere maat Angklung..
En als je verschillende door elkaar liet spelen, kreeg je een hele mooie melodie!
Natuurlijk gingen we toen liedjes spelen haha is niet zo makkelijk als je denkt pfffff
Maar wel super leuk haha
Vind het echt super mooi en leuk om die kleine kinderen er zo fanatiek op te zien spelen!
De voorstelling zelf heette onglu!
Duurde zo'n anderhalf uur..
Daarna zijn we weer terug naar het hotel gegaan..
Regende weer pfff
Mja we wouden buiten het hotel eten, dus moesten door de regen
Gelukkig regende het toen niet zo hard :p
Eenmaal bij het restaurant "Braga Prieau" (volgens mij) hebben we lekker gegeten!
Lekkere pizza hahaha
Maar ik zat niet vol en had al op de kaart "Bitter Ballen" zien staan!
Tuurlijk wil die dan..
Maar helaas, het waren meer aardappel kroketjes :(
Daarna terug naar het hotel gegaan en een lekker Malibu Cola op! Heeeeeeerlijk!
De fles was leeg dus helaas had Wesley alleen een cola :p

Dag 5 pittoreske dorpje..

Vandaag vroeg eruit, want we gingen naar Centraal Java om daar een authentiek dorpje te bezoeken en langs de weelderige sawa's (rijstvelden) te lopen.
Onderweg zijn we nog gestopt om een Mangis (fruit) te eten, was best wel zuur niet zo lekker haha
We werden opgewacht door een jongen van 23, best knap hahaha die ons begeleidde door zijn eigen dorp genaamd "Naga" heel erg mooi en rustig.
Als ze daar moeten plassen moet dat in een huisje, terwijl iedereen je kan zien
Hun huisjes zijn gebouwd van bamboe, en mede gebouwd door Nederlanders
Onder hun huis zit een open ruimte, en daar zitten meestal de kippen, daarvoor hebben ze aan hun huis een apart mandje hangen, waar ze eitjes in bewaren.
Voor de geiten hebben ze een apart hokje, echt heel klein! Best zielig!
We zijn ook in zijn huis geweest, zo'n huis heeft 5 kamers, 1 guestroom, 1 keuken, 1 slaapkamer voor de ouders en die jongen had 2 slaapkamers, omdat hij enig kind was..
Staan geen stoelen of tafel in, ze zitten echt op de grond..
Stroom hebben ze niet, ze doen het echt met gas van het licht.
Ze hebben wel een tv, een zwart-wit, ook die draait o gas van de lamp.
Het is daar 's avonds heel donker!
Ze wonen meestal met 3 mensen in 1 huis van 5 slaapkamers.
Ze hebben daar een aparte huis voor de kleine jongens die worden besneden, en een aparte huis als moskee
Ze hebben niet zoals alle andere een speciale moskee met luidsprekers.. (jaa we worden er soms knetter gek van haha)
Als hun muziek willen maken moet dat op een trommel met een geitenhuid als vel om op te slaan.
Die trommel gebruiken ze voor veel dingen, gevaar, iets te vieren, ceremonie en nog paar dingen.
Hij liet ons ook een plant die ze voor baby olie gebruiken zien.. De geur die mij nog bekend voor kwam was menthol haha
Hij liet ons ook parfum ruiken die een vriend van hem maakte.. Heel lekker met witte roos (moest denken aan de Fata Morgana)
Daarna op de terug weg klom hij in een boom om een blad te pakken om vervolgens voor ons een sprinkhaan ervan te maken, heeel apart en mooi!
Was weer iets moois wat ik niet had willen missen!
Op het laatst nog onze Facebook aan hem gegeven, en hij zou zeker met ons contact houden, sowieso om zijn NL goed te krijgen!
Hij vond mijn tattoo mooi en het meisje zelf ook zei hij.. Kei lief!
Daarna weer lange reis verder, op naar het hotel.
Aan de buitenkant ziet het er goed uit, maar het is niet echt de mooiste..
Ag maakt niks uit haha
Daarna gegeten waar het ook niet al te schoon was, best veel ongedierte..
Gelukkig niks in onze kamer haha, helaas geen airco!
Daarna lekker gaan slapen!
Wel paar x 's nachts wakker geworden omdat ik het steeds voelde kriebelen..
Wesley had die nacht rare geluiden uit de kast horen komen.. Hmmmm
Dag 6 Jungle en lekker douche

Vandaag in baturraden naar de jungle geweest..
Hele mooie tocht die ik niet had willen missen, wel heeel erg zwaar haha (niks gewend) moet dus als ik terug in NL ben echt naar de sportschool!
We werden begeleid door Dirwan, waarvan wij dachten dat hij 24 was maar daadwerkelijk 37 was!!
Hij vond mij een knap meisje.. Tri ma kassi :D
Hij kende echt goed NL en wilde ook nog leren, dus wat Brabantse woordjes geleerd haha
Dat hij zo goed Nederlands kende, was omdat hij paar x in NL is geweest en daar ook heeft gewerkt bij kennissen..
Hij vind Nederland echt helemaal geweldig haha alleen apart dat er geen bergen zijn..
Hij heeft toen 3 maanden in Heerlen gewoond en gewerkt, ook heeft hij in IJmuiden en Nijmegen gewerkt!
Dus hij zou graag in NL willen komen wonen!
Natuurlijk hebben we gezegd dat als hij weer komt, hij natuurlijk ons moet komen opzoeken in de Efteling hahaha
Hij had er veel van gehoord, maar dacht eerst dat het een eiland was net zoals Schiermonnikoog!
Maar voor hem zou het makkelijker gaan als hij een Nederlandse vrouw zou trouwen natuurlijk
Hij mocht ook een paar jaar niet komen van de regering, omdat hij een x te lang in NL is gebleven!
Hij is ook nog eens fan van Jan Smit en heeft veel cd's en elk jaar als er kennissen uit NL komen, nemen ze een cd van Jan mee!
Hij zong dus ook heel vaak "Lieve Oma" was voor mij eerst kut maar dacht ag hij vind het leuk!
We kwamen ook nog mannen tegen met 50 kilo bamboe op hun schouder! En dat moesten ze 2 x op een dag doen.. Pfff respect!
Aan de voet van de heuvel Slamet stond een warmwaterbron..
40 graden! Je kon er lekker douchen.. Echt heerlijk!
Was echt geen 40 graden haha alleen toen we er onder uit kwamen was het wel koud :p
De waterval zat vol met zwavel en is goed voor mensen met reuma en eczeem..
Heel onze binnenkant van de zwemkleding waren dus ook oranje van het water!
Toen lekker even uitgerust en gebakken banaan op! Me like!!
Ondertussen nog even elkaars email adres uitgewisseld en Facebook! Zodat hij beter NL kan leren door te mailen enz
Daarna weer doorgelopen door de jungle! Letterlijk jungle! Niemand gezien (ja mensen die daar werkte!) en je moest oppassen waar je liep!
Hele mooie plaatjes opgeleverd!
Onderweg zijn we nog een huisje tegen gekomen wat vroeger van de Nederlanders was en ook niet gerenoveerd mocht worden..
Ook een plant tegen gekomen die als je die aanraakte hij half dicht klapte..
En als je je aansteker erbij hield hij helemaal dicht klapte! Heel mooi!
Toen verder, en kwamen we nog door een dorpje en kwamen we Abdil onze reisleider weer tegen met het busje!
Onderweg nog proberen te pinnen, lukte helaas niet! De pin automaat lag i'm storing :s grrrr
Dus bij Abdil gewisseld met euro's, zodat we deze avond toch nog konden eten!
We zagen ook kinderen in schoolkleding, dat zijn meer kinderen die naar de scouting gaan
Toen we terug kwamen heb ik dik 4 uur geslapen.. Niet normaal meer!

Dag 7 vulkaan en meer

Vandaag naar de vulkaan geweest die nog werkte..
Naa werkte.. We konden van dichtbij de zwavel nog zien werken EN ruiken!
Heel mooi en erg apart en stinken hahaha
Daarna naar een meer die 4 kleuren moet zijn..
Niet gezien haha 2 kleuren, blauw en groen :p
Wel erg mooi!
Abdil zei lekker wandelen rond het meer.. Na we moesten op een gegeven moment terug, het hield op!
Vroeger kon je er schijnbaar wel omheen lopen!
Het zag er ook niet zo erg mooi uit, omdat het water rondom het meer geen water meer was hahaha waren alleen maar planten.. Zag er zwart van, volgens mij van de zwavel
Daarna lunchen, overheerlijke biefstuk op :D
Toen naar het hotel, nou laat ik het daar maar niet over hebben...
Nog naar de supermarkt geweest.. Kei leuk!

Hopelijk kan ik morgen een nieuw bericht postte!
Van vandaag Dag 8 en morgen Dag 9!

Xx Shakira
En een beetje Wesley

• 01 November 2011 - 17:33

Michael:

Leuke verhalen!!
    En wow mooie foto erbij:)

• 01 November 2011 - 17:43

Shakira:

Thanks honey!
    Wou er alleen meer foto's bij maar weet nog niet hoe dat werkt :p

• 01 November 2011 - 17:50

Djuri:

Salami pizza
    Neem een mooie meid voor me mee!!

• 01 November 2011 - 17:56

Selamat malam Djuri!
    Mooie vrouwen, maar kei klein en geschatte leeftijd is moeilijk haha

• 01 November 2011 - 21:39

Lotka:

Wow, wat een mega verhaal!! Gaaf hoor zo'n reis, hoe komen jullie hier nu weer bij? Jij hebt echt een relaxt leventje he, moet maybe toch maar weer eens bij de Efteling gaan solliciteren;) Have fun daar nog en hopelijk laat Wesley je volgende keer well off the beaten path wandelen;) x Lotka

• 02 November 2011 - 08:11

Shakira :

Thanks :d hij vroeg zich al wat wat je bedoelde haha z'n engels is not that very well.. Mijne soms ook niet hahaha

• 02 November 2011 - 14:03

Avalon:

Supervet allemaal!! Vond je die weg naar Bandung niet supereng met al die bochten? Haha onze chauffeur reed zo idioot dat ik dacht dat we daar neer zouden storten :p Maarrrrr ik foto's zien!! :D

• 02 November 2011 - 15:25

Shakira :

Hahaha ik ben dat soort bochten gewend van Oostenrijk! Maar idd ze rijden hier als idioten! Onze buschauffeur ook pffff soms denk ik ook, direct vallen we naar beneden
    Fotos bij een verslag lukt me alleen nog maar met 1 :s snap t niet hhahahah