The days in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Shakira - WaarBenJij.nu The days in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Shakira - WaarBenJij.nu

The days in Melbourne

Door: Shakira

Blijf op de hoogte en volg Shakira

29 November 2016 | Australië, Melbourne

Toen we aankwamen in Melbourne zijn we natuurlijk meteen begonnen met solliciteren. (ruim 20 of meer per dag)
Maar we zijn ook gaan zoeken naar een appartement, want hostels zijn natuurlijk duurder en niet echt chill als je terug komt van het werk bijv.
Dit was ook niet echt makkelijk, maar we hadden wat gevonden.
Begin van de middag zijn we naar st. Kilda geweest om daar naar een appartement te kijken, maar dit was niet veel bijzonders.
S avonds naar 1 iets buiten het centrum naast het trein station.
Mooi appartement dus we wouden er natuurlijk gelijk intrekken.
Ik denk dat we wel een voorsprong hierop hadden omdat we er als eerste waren.
En wij konden er al gelijk in natuurlijk, en waren met z'n 4en.
Toch nog een tijdje moeten wachten totdat we te horen kregen dat we in konden trekken in ons mooie appartementje.
Voor de andere 3 was t nog moeilijk om geld te pinnen dus ik had al betaald voor de huur en borg.
We hebben hierbij een mooi zwembad met sauna en een kleine gym.
Na een kleine week kreeg ik een telefoontje dat ik een avond mee mocht draaien bij een restaurant.
Op de dag zelf ben ik eerder langs gegaan om te kijken hoe het restaurant eruit ziet en alvast kennis te maken met een paar mensen.
Terug naar huis, omgekleed en weer terug.
De tijden van de bussen en trams kloppen soms niet dus heb geleerd dat ik voortaan maar 45 min tot een uur vooraf moet vertrekken.
Het was een chaotische avond maar wel satisfying.
De supervisor zei na mijn shift al van "voor mij is het een ja, maar we moeten overleggen met de managers".
Ik had m al wel een kleine tip tijdens m'n shift gegeven en kwam er achter dat hij het niet zo tof vond.
Naar een paar dagen kreeg ik een smsje dat ik was aangenomen en dat ik m'n papieren op de eerste werkdag kon ophalen.
Maar aangezien ik me toch verveelde ben ik de dag erna langs gegaan.
Papieren ingevuld en mezelf voorzien van een espresso martini.
Ik had ervoor gezorgd dat Maxine en Gianni een trial kregen, Toon had helaas geen mailtje terug gekregen.
Dus, ik zat lekker aan m'n cocktail en Maxine kwam aan voor haar trial, kwam Marco (supervisor) naar buiten en vroeg of ik wou werken.
Dus ik zei ja natuurlijk, maar zit hier aan m'n cocktail?!
Waarop hij zei, drink maar op en begin daarna maar.
Nou ik na de cocktail wat glazen water op en ben begonnen.
Na een paar shifts gewerkt te hebben voel ik me al echt thuis.
De collega's zijn zo geweldig!
Nja op 1 na, maar dat is altijd hahaha
Heb nog wat andere telefoontjes voor evt werk gehad, maar verder niet veel meer van gehoord.
Op gesprek geweest ergens maar helaas, ze zochten iemand voor een jaar of langer aangezien die training al een paar weken was schijnbaar.
Maar hij hield m'n cv apart want hij vond me wel de beste kandidaat.
Ook een proefochtend (een uur) gedraaid in een kiprestaurant.
Maar het is niet helemaal mijn ding en heb er niet echt een goed gevoel over.
Heb ook eerlijk gezegd dat het niet echt mijn ding was, en dat waardeerde ze echt.
Mocht haar altijd bellen voor als ik evt ja ga zeggen.
Eindelijk ook weer even de toerist uitgehangen hahaha
Flinders st station is zo mooi van de buitenkant.
Daarna zijn we eerst naar Shrine of Remembrance geweest wat super mooi is en waar ik ook mooie foto's heb kunnen maken.
Hopelijk met geen of weinig mensen op de foto's hahaha
Het is een monument wat tijdens de eerste wereldoorlog werd gebruikt voor mensen die het nodig hadden die in rouw waren voor de gevallen familieleden.
Maar het monument was ook bedoeld om het thuisfront moed te geven.
In het museum hing veel historie van alle oorlogen die zijn geweest.
Daarna zijn we maar de botanical gardens gelopen en hebben we daar nog een uur volgens mij rondgedwaald.
We hebben ook nog een dierentuin bezocht.
Ik zal proberen in 1 van deze dagen de foto's up te loaden.
Dit zijn wel behoorlijk wat foto's denk ik hahaha

Ik zal de blog niet meer zo vaak bijhouden aangezien er toch niks bijzonders gebeurd nu hahaha
Dus als er iets gebeurd of ik ga verder reizen zien jullie het vanzelf.

Houdoe!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Shakira

Actief sinds 31 Jan. 2011
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 15384

Voorgaande reizen:

12 September 2016 - 12 September 2017

Backpacken door Australië

10 Maart 2016 - 19 April 2016

Ontdekkingen van Amerika

04 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Peru

24 Oktober 2011 - 14 November 2011

Java en Bali

Landen bezocht: