De laatste, maar zeker de mooiste dagen van Peru - Reisverslag uit Rijen, Nederland van Shakira - WaarBenJij.nu De laatste, maar zeker de mooiste dagen van Peru - Reisverslag uit Rijen, Nederland van Shakira - WaarBenJij.nu

De laatste, maar zeker de mooiste dagen van Peru

Blijf op de hoogte en volg Shakira

26 Februari 2015 | Nederland, Rijen

In mijn vorig reisverslag heb ik een typfout gemaakt met de dagen :p
2 x dag 11.
En helaas kan ik dit op geen enkele manier oplossen :/
iPad, telefoon of laptop lukt niet.
Of moet t verwijderen, maar is zoveel werk :p

Dag 14:

Na gisterenavond een hoogtepilletje ingenomen te hebben, gaat t vandaag weer stukken beter!
Papa gaat nog wel een stadstour doen, maar ik blijf hier nog chillen om meer op krachten te komen.
'S middags nog een pilletje en 's avonds voor t slapen nog 1.
Lekker gegeten nog, en dat beviel me ook goed!
De cola hier heeft wel een iets andere smaak dan in Nederland.

Dag 15: MachuPicchu

Eerst met de bus 1,5 uur richting het treinstation.
De treinreis was super mooi.
Zo mooi om dit mee te maken!!
Speciaal gewoon!!!
Als je naar Peru ga, doe dan zoveel mogelijk met elk voertuig.
Trein, taxibusje, bus, klein vliegtuigje (Nazca) en zondag de binnenlandse vlucht (Cusco - Lima)
Zo leuk!
En we hadden ook elke x een andere reisgids.
Terug naar t verhaal.
De treinreis was dus geweldig!
Aangekomen daar werden we weer opgevangen, dit keer door een jong kereltje die ons begeleidde naar ons hotel.
Deze was op loopafstand dus goed te doen!
Door de lokale markt richting t hotel.
Gelukkig zijn de mensen hier niet opdringerig (behalve als je even tussen hun zooi staat te kijken)
Eerst anderhalf uur geslapen en daarna een café opgezocht om wat te drinken en wat souvenirs te kopen.
Daarna overheerlijk gedoucht en gewacht tot 1900 tot onze gids van de volgende dag voor info kwam.
After that een restaurant opgezocht om vervolgens een lekker omeletje gegeten. (niks groots want had geen honger en was een beetje misselijk)
S nachts heeeeeerlijk geslapen (we zaten weer een km lager dan Cusco zelf!
Wel as usual m'n oordopjes in gehad.

Dag 16: Mijn 4de wereldwonder!!!!

De wekker ging om 3:45 :o
Vreselijk!
Om half 5 eten, want we wouden vroeg bij de MachuPicchu zijn om iedereen voor te zijn.
Onze metgezellen hadden om een wekservice gevraagd om 4 uur.
Om half 5 ging onze telefoon, de wekservice.. Beetje laat...
Wij bij het ontbijt, kwamen 10 min later de andere aan, die werden dus pas om half 5 wakker gebeld.
Die doen dus niet aan snoozen :p
Zij zijn sowieso ochtend mensen, en zijn gewend om er vroeg uit bed te gaan.
We dachten eerst dat we de enige zouden zijn die zo vroeg gingen, maar helaas verkeerd gedacht hahaha
Je had de keuze, of te voet (heeeeeel lang lopen) of met de bus (natuurlijk niet gratis).
Aangekomen bij de ingang na een leuke busrit mocht ik niet eens meer roken :/
Goeie rondleiding gehad, maar ik was vrijwel alleen snel vergeten..
Daarna een vrije besteding (we vetrokken pas om 16:43 (22:43 nl tijd)).
Dus die 2 andere gingen koffie drinken, m'n pa bleef beneden want die was doodop van al t lopen (trap op, trap af. bergje op, bergje af).
Ik ging dus alleen hiken!!
Lekker sportief! En dat voel ik nou ook wel :o
Ben naar de zonnentempel (Intipunku) gelopen.
1 uur heen en 45 min terug.
Onderweg veel gestopt en ook wat foto's gemaakt.
Mezelf zelfs heel veel moed ingesproken onderweg :p
Boven had je een prachtig uitzicht van alle bergen rondom de Machu Picchu.
Na wat foto's gemaakt te hebben, heb ik een half uurtje op m'n gemakje gezeten in het gras, red bulletje op en zoute crackers.
De weg naar beneden was minder pittig maar de weg was niet bepaald prettig te belopen.
Je kon ook nog naar de MachuPicchu berg lopen, maar die was om 11:00 gesloten.
Gelukkig, want die was ruim 1,5 of langer lopen :o
Toen dacht ik, misschien kan ik wel naar de Inka brug gaan.
Maar ik had geen zin meer, plus papa zat beneden (als t goed was) nog te wachten op mij.
Kwam onderweg nog een meisje tegen, en die was eerst naar de Waynapicchu berg gelopen (ook een uur volgens mij) en toen naar de zonnentempel.
Zij had niet een gids zoals ons.
Waarschijnlijk had ik dan hetzelfde gedaan als haar :)
Na wat foto's gemaakt te hebben, ben ik richting de uitgang gelopen en heb ik papa ergens gevonden.
Eerst gerookt, gezeten, crackertje op en wat water.
En toen terug naar beneden.
Daar al die tijd bij het zelfde restaurantje gezeten en gegeten als de vorige dag.
Er stond Feyenoord op, dus toen die was afgelopen ben ik naar binnen gelopen Rn gevraagd of ze Ajax op konden zetten.
We hebben alleen de eerste helft van de wedstrijd kunnen zien.
Terug naar de trein.
Mooie treinrit terug.
In het donker kwamen we terug bij de bussen, eerst naar de wc gegaan want anders moesten ze onderweg stoppen.
Daarna werden we opgewacht om weer naar ons hotel gebracht te worden.
De laatste 2,5 dagen weer in hetzelfde hotel als voor de MachuPicchu.
Er zijn deze avond een groep 17 Nederlanders aangekomen in hetzelfde hotel.
Leuk hoor....

Dag 17:

Heerlijk geslapen en goed ontbijtje gehad.
Slik nog steeds voor de zekerheid de hoogtetabletten.
Ben daarna hier op de binnenplaats gaan zitten met Q-Music op m'n telefoon aan.
Maar liefst 4 x omgekleed en 3 x opnieuw ingesmeerd :p
Het was echt heeeeel warm! Heerlijk even bijkleuren :)
We wouden 's middags eigenlijk de stad in gaan om de kerken te bezichtigen.
Maar helaas, het begon te regenen en te onweren.
Ben dus maar alvast begonnen m'n koffer in te pakken.
'S avonds weer heerlijk gegeten in ons favoriet restaurant :p
Papa heeft een soort van biefstuk op, en ik een cordon bleu wat geen Nederlandse cordon bleu is :p
Maar het was te veel in ieder geval hahaha

Dag 18:

Laatste vrije dag.
Wij na het ontbijt vrijwel gelijk richting het plein gelopen, wie weet ging het wel weer regenen deze middag.
Paar kerken gefotografeerd (papa gefilmd).
En toen richting de kathedraal van Cusco gelopen.
Daar binnen mocht je pertinent niet filmen of foto's maken ;)
Zeg niks...
Zeer mooie kerk.
We hadden een audio rondleiding bij, maar die hebben we na de eerste zaal uitgedaan want we konden allebei geen kant op, moesten bij elkaar blijven :p
Dus eigenlijk heel de uitleg ervan niet meegekregen haha
Eenmaal buiten even op t stoepje gezeten en papa gedwongen z'n gezicht en nek in te smeren met zonnebrand!!
Hoorde we ergens in de verte gezang, nja eerder gekrijs.
Was het pre-carnaval.
Vanaf morgen 10:00 is het carnaval hier in Cusco.
En wie mist dan alweer carnaval? Juist, Shakira. :/
Anyway, na daar wat foto's van de dans enz gemaakt te hebben zijn we een café gaan opzoeken om iets te drinken.
Warme chocomel met ijs slagroom?! en een stuk appelgebak.
En papa een cappuccino met een limoen taartje.
We hebben een hele tijd daar gezeten, ik heb nog een heerlijke massage van een uur gehad.
Spierpijn in m'n onderbenen niet echt verholpen, maar wel weer het 1 en ander gekraakt :)
Daarna terug naar het hotel en helemaal niks gedaan.
Ja dit verhaal getypt :)
Het regent hier met vlagen, super irritant! Want we moeten nog gaan eten.
Volgens mij is t nou wel droog dus even snel naar ons favoriet restaurant (Trattoria) lopen denk ik hahaha
Weer heerlijk gegeten.

Dag 19:

Om 10:50 werden we opgehaald om naar Cusco AirPort gebracht te worden.
De binnenlandse vlucht naar Lima.
Om 12:55 geboard en vervolgens 5 kwartier gevlogen ong.
En nou wachten tot 18:15 tot we mogen inchecken.
In die tussentijd hebben we gerookt, een broodje van de Subway gegeten :), gerookt, ik m'n nagels geveild, gerookt, nog meer gerookt en m'n wenkbrauwen geëpileerd :p
Nou nog even snel m'n telefoon opladen in een café hier op Lima AirPort en daarna maar inchecken denk ik?!
Het is nu 17:32, dus de tijd is wel lekker snel gegaan gelukkig!
Maar na het inchecken weer tot 21:15 wachten tot onze vlucht gaat :/
De vlucht ging lekker snel.
Onrustig geslapen, kon me geen houding geven :/
En die Peruanen kunnen niet zachtjes zijn!! Grrr

Dag 20:

Ik heb nog nooit een kofferband zo leeg gezien.
Zo weinig mensen eromheen gezien :p
90% was dus peruaans en vlogen nog verder naar een andere bestemming.
Na gebeld te hebben om ons op te halen richting de auto, werden we netjes opgehaald.
Natuurlijk onderweg wat kleine files maar dat maakt niks uit,
We moesten gewoon aan de weg en het landschap wennen haha
Geen bergen, geen wegen die opeens ophielden en doorgingen in zand or whatever.

Dit was zo'n enorm mooie ervaring!!
Niemand kan me deze ooit afpakken!!!
Een reis om nooit meer te vergeten!
En gelukkig de foto's om het te bewijzen :)

Btw, m'n pa is maar liefst 5 kilo afgevallen (hoop dat dit blijft, moet hij wel gaan sporten natuurlijk) en ik ben 2 à 3 kilo afgevallen.
Vind het ook niks gek met die zieke dagen die we hebben meegemaakt :o

Bedankt iedereen voor het lezen :)
En wie weet wanneer er weer een volgend spannend avontuur te wachten staat :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Rijen

Shakira

Actief sinds 31 Jan. 2011
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 15396

Voorgaande reizen:

12 September 2016 - 12 September 2017

Backpacken door Australië

10 Maart 2016 - 19 April 2016

Ontdekkingen van Amerika

04 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Peru

24 Oktober 2011 - 14 November 2011

Java en Bali

Landen bezocht: