Journey to Australia - Reisverslag uit Sydney, Australië van Shakira - WaarBenJij.nu Journey to Australia - Reisverslag uit Sydney, Australië van Shakira - WaarBenJij.nu

Journey to Australia

Door: Shakira

Blijf op de hoogte en volg Shakira

16 September 2016 | Australië, Sydney

Backpacking

12-09 + 13-09

The day before take off!
Man o man wat was dat ellende!
Dacht dat een koffer inpakken vreselijk was maar dit slaat alles.
Hoe pak je in hemelsnaam een backpack in?
Hoeveel neem je mee?
Wat neem je mee?
Ja kak, backpack vol. En nou?
Dikke stress en dus super chagrijnig daardoor.
Nog steeds i'm so sorry voor iedereen die ik heb afgesnauwd!

De ochtend voor vertrek
Het plan was eigenlijk om vroeg uit bed te gaan, helaas bleek dit niet gelukt te zijn!
Nog meer vloeken en echt teveel thuis gelaten wat ik nu wel mis.
Vooral m'n stijltang!!!
Oké heb ik alles bij?
Ja het belangrijkste is je paspoort en creditcard!
Verdeurie dikke moeite om die backpack op m'n rug te krijgen.
Papa had worstenbroodjes bij voor onderweg, maar was te nerveus om te eten.
Nog een sigaretje gerookt en zijn toen naar binnen gegaan.
Zoeken waar ik moest inchecken, en nog ff snel m'n laatste sigaretje voor de komende 20 uur.
Daarna snel afscheid genomen van papa (kon het helaas toch niet droog houden), en m'n backpack ingechecked.
Daarna als een malle door naar de gate want ik was al aan de late kant.
Moest ik nog dik 20 min in de rij wachten om door de douane te komen.
Werd daar een foto van mij gemaakt? Why? No freaking idea.
Nu dan toch echt door naar de gate.
Fckng he-le-maal aan de andere kant van t vliegveld ofcourse! Hoe dan?
Onderweg aangesproken door een vrouw en die liet weten aan de gate dat ik eraan kwam.
Nou aangekomen en 5 x sorry gezegd, maar ik was niet de enige die aan de late kant was gelukkig haha
Zat lekker aan t gangpad van de middenrij, en naast mij was een stoel vrij dus ideaal!
Niemand waarmee je een armsteun moet delen (toch wel 1 van m'n ergernissen in het vliegtuig).
Had m'n lonely planet bij me dus dacht lekker lezen onderweg.
Nog even snel m'n Defqon ticket besteld (bijna vergeten)
Ben nog eerst gegaan voor een filmpje (don't ask me which one it was)
In het midden van de film viel ik al bijna in slaap, maar heb t volgehouden.
Toch nog een hele tijd liggen slapen, dus ook geen tijd voor de lonely planet gehad.
Aangekomen in guangzhou, (China) en toch maar even een rokersruimte opgezocht.
Ik heb btw nog nooit tijdens een vlucht verlangt naar een sigaret, maar dat was deze x dus wel, dus dit sigaartje was heerlijk!
Door naar Sydney.
Wil het nog net geen vreselijke vlucht noemen, maar die kerel naast me was behoorlijk irritant!
Leuk dat je een comedy kijkt, maar doe dan zachtjes (of gewoon niet) lachen!!
Ik had wel echt super veel beenruimte (zat ook vooraan)
Ontbijtje gehad (bah) Chinees ontbijt, dus het smaakte naar vis ook al was het een omelet.
Filmpje gekeken en toch weer in slaap gevallen (hoeveel kan ik wel niet slapen haha)
Aangekomen in Sydney ging alles best wel snel.
Heb me eerst even opgefrist (tanden gepoetst, make up bijgewerkt en m'n haren fatsoenlijk geborsteld.
Daarna een wereldstekker gekocht (had deze dus niet didn't know) en door naar de douane.
Daar liep eigenlijk alles goed gelukkig (was bang voor hetzelfde probleem als in Seattle onderweg naar Las Vegas)
Ik hoefde ook niet te bewijzen dat ik genoeg geld op m'n rekening had.
Danny had toen ik nog in China was laten weten dat hij me op kwam halen, dus dat was wel weer chill!
Danny ontmoet en eerst ff gerookt.
Op naar de trein om richting central te gaan.
Aangekomen daar is Danny met me meegelopen om m'n hostel (wake up!) aan te wijzen.
Ingechecked en door naar m'n kamer.
Een 8 mixed dorm room (8 persoonskamer gemixed)
Daar werd ik wel gelijk aangesproken door 1 jongen waar ik vandaan kwam en hoe m'n reis was (de rest negeerde me maar gewoon) ben er achter gekomen dat ze nooit als eerste iets zeggen...
Lekker gedoucht en lekker gaan slapen.

14-09

De volgende ochtend werd ik al vroeg wakker door de mensen die de deur niet zachtjes dicht deden, (en ik slaap nogal licht) maar moet ook wel erbij zeggen dat de deur niet echt zachtjes dicht kan.
Maar oordopjes in en toch nog kunnen rekken tot een uur of 11 volgens mij.
Had een voucher van het hostel gehad voor een gratis koffie, dus die ga ik maar eens gebruiken.
Lekker bakske koffie mocca en een tosti op (moest nl nog boodschappen doen)
Daarna ben ik eerst langs de bank gegaan om m'n bankpas te regelen.
Ik dacht dat ik die gelijk zou krijgen maar dat was dus niet het geval.
Toen ben ik een simkaartje gaan kopen om toch hier bereikbaar te zijn.
Terug naar de bank om mijn telefoonnr daar te veranderen.
Danny ontmoet en die heeft lekker de touringguy uitgehangen en mij het opera house laten zien.
Ik moet mezelf echt voor gaan nemen om geen hoge verwachtingen meer te hebben van de bezienswaardigheden.
Want het viel tegen, alhoewel aan de andere kant van het water had je toch wel een mooi uitzicht (het resultaat is te zien als m'n omslagfoto op Facebook).
Terug gelopen en eerst wat boodschappen gedaan voor de volgende dag.
S avonds m'n lasagne op die nogal smerig was en geen smaak aan zat, dus alles maar weggegooid.
Ik ben daarna op eigen houtje richting het opera house gegaan om te kijken hoe hij erbij zou staan.
Helaas was het park dicht dus moest het maar met "dichtbij" foto's doen.
Moet wel zeggen dat dat nog niet echt tegen viel.
Terug aangekomen dacht ik lekker te gaan slapen, maar helaas.
Ik heb nog nooit zo'n vreselijke nacht meegemaakt.
Ga ff lekker ergens anders seks hebben en niet in mijn stapelbed.
Die dude had zijn bed zonder iemand anders erboven dus waarom dan het onderste bed bij mij?
Hoe dan????
GA WEG!
Heb het de volgende ochtend wel ff gevraagd hoor hoe zijn avond was.
Couldn't resist haha
Gelukkig schaamde hij zich er wel voor.

15-09

Vandaag zijn we richting Royal national park gereden.
We zijn met de trein en bus richting bondi beach gegaan om daar Danny zijn auto op te halen.
Vreemd om aan de linker kant te zitten en op de weg te rijden haha
Nou wij op weg naar het park, aangekomen en het infopunt gezocht.
Daar gevraagd wat mooie plekken zijn om te bezichtigen.
Zij heeft ons verwezen naar Wattamolla beach en the rainforrest.
Wattamolla was een mooi strand met een mooi uitzicht.
Lekker gelopen daar (nu lekker spierpijn dus) en mooie foto's gemaakt.
Door naar the rainforrest.
Weer wel wat goeie verwachtingen, maar toch ook weer een beetje tegengevallen.
Toch mooi even 1,5 uur vertoefd daar.
Danny wou ook the 8 holes bekijken maar dat kan helaas alleen als het eb is, dus we moeten daarvoor terug.
Na onze wandelroute terug naar bondi om weer de auto ergens gratis te parkeren.
Moeilijk om een plekje te zoeken maar t was gelukt.
S avonds ben ik een iPad gaan kopen en terug gekomen in het hostel lekker op tijd gaan slapen (iPad kon ik niet installeren want dan moest hij eerst aangesloten worden aan iTunes, gelukkig heeft Danny een laptop bij)

16-09

Vandaag uitgecheckt bij m'n hostel en richting Danny te gaan.
Daar kon ik nog niet inchecken bij het hostel (maze) dus m'n backpack daar in de opslag neergedumpt.
O ja kreeg dat ding weer eens niet dicht hoe dan?
After that zijn we een beetje gaan rondlopen. (Ik moest nog ff terug naar de bank en voor m'n iPad hoesje en nog wat spullen te kopen)
De bank vertelde mij dat m'n pasje onderweg is en dat die pas dinsdag of woensdag binnen komt. Bummer!
Toch maar een stijltang gekocht want m'n haren zien er niet uit.
Heb m nog niet gezien maar volgens mij is t echt een mini mini stijltang.
Nog even langs de Chinese markthal geweest en terug naar het hostel gegaan.
Ingechecked en de spullen in de kamer gedropt.
En nu zit ik hier alweer 2 of 3 uur te schrijven (af en toe roken, gegeten en afgeleid worden door Facebook)
Vanavond gaan we naar de pre-party van Defqon!
Andere dutchies ontmoeten en alvast erin komen voor morgen, heb er zin in!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Shakira

Actief sinds 31 Jan. 2011
Verslag gelezen: 529
Totaal aantal bezoekers 15410

Voorgaande reizen:

12 September 2016 - 12 September 2017

Backpacken door Australië

10 Maart 2016 - 19 April 2016

Ontdekkingen van Amerika

04 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Peru

24 Oktober 2011 - 14 November 2011

Java en Bali

Landen bezocht: