17-09 tot 02-10 - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Shakira - WaarBenJij.nu 17-09 tot 02-10 - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Shakira - WaarBenJij.nu

17-09 tot 02-10

Blijf op de hoogte en volg Shakira

02 Oktober 2016 | Australië, Surfers Paradise

17-09

Defqon day!!!

Om terug te komen op vrijdagavond.
De pre-party sucked!
Veel Nederlanders wel ontmoet, maar weinig Defqon muziek te horen in de bar haha
Sommige mensen waren dik een uur onderweg om naar de party te komen, maar waren (net als iedereen) zwaar teleurgesteld.
Er was een andere avond in de bar (don't know which one anymore) aan de gang.
Naar we hebben geklaagd tegen elkaar zijn Danny en ik na 2 drankjes terug gegaan naar het hostel.
Sommige mensen gingen ergens anders naar toe.
Maar wij dachten na, beetje fit zijn voor Defqon zelf!

Lekker vroeg uit bed (nja lekker) en rond half 9 afgesproken met andere Nederlanders om met z'n allen richting het trein station te lopen.
We hadden naar 10 min wachten maar besloten om er al naartoe te lopen op t gemakje.
Nog even geld gepind en hop de trein in van 9:15!
Klein uurtje opgewarmd met wat muziek en met de pendelbus richting t terrein.
Daar aangekomen hebben we ons kaartje opgehaald.
Ik werd niet eens gefouilleerd, en in m'n tas werd ook maar een beetje gekeken.
Heb zelfs m'n deo mee naar binnen kunnen krijgen.
Daarna richting de garderobe (kluisjes hadden ze niet).
De poorten waren nog dicht, maar toen ze eenmaal open gingen stormde iedereen (ofcourse) naar binnen.
Voor de rest wil ik alleen kwijt dat het een fckng vet feest was! (Zal de jaloersmakende verhalen aan Danny overlaten :))
Terug aangekomen in het hostel moest ik opnieuw inchecken.
Kwam aan in de kamer waar 3 andere jongens sliepen.
Maar er was nog maar 1 jongen aanwezig.
Hij had me al gewaarschuwd over het nogal wankelende bed.

18-09

Vreselijke nacht gehad!
Matras dat kapot was, (Lees: voelde de stangen en al) en bij elke beweging die je maakte bewoog het bed enorm.
Maar snel even gedoucht en ontbeten, want helaas t was weer geen uitslapen :( (moest weer uitchecken)
Danny geappt maar dacht al dat hij zich zou verslapen haha
And he did!!
Ik heb nog bij de balie gezegd van het bed en ze zouden ernaar kijken.
Rond 10:45 richting een koffietentje gelopen want Danny had z'n koffie nog niet op.
Daarna richting het station om naar Manly te gaan.
Na de trein richting de boot om er vervolgens achter te komen dat hij net was vertrokken, gelukkig kwam de volgende over een klein half uurtje.
Een half uurtje op de boot gezeten en toen een hostel opgezocht.
De receptioniste was al een chagrijn eerste klas, maar na ons ingecheckt te hebben zijn we richting onze kamer gegaan.
Zag er op het eerste gezicht prima uit.
Kon gelukkig m'n backpack en andere zooi kwijt!
Na een beetje gesetteld te zijn, zijn we langs de kust gaan wandelen.
Het was al een beetje aan t miezeren.
Het begon steeds harder te regenen en moesten nog boodschappen doen voor het avondeten en ontbijt.
Toen we de Aldi uitstapte was t niet meer leuk al die regen.
Terug gekomen in het hostel hebben we eerst al onze vieze kleren gewassen.
Daarna heeft Danny lekker rijst gemaakt met kip, goeie kok is t hahaha
Ben s avonds op tijd m'n bed ingedoken.
Was koud, dus heb met een trui aan geslapen.

19-09

Vandaag lekker uitgeslapen.
Geen plan dus we hadden op tripadvisor gekeken wat er te doen viel hier in Manly.
We zijn eerst richting shelly beach gelopen, is een leuk mooi klein strandje.
Daarna richting een uitkijkpunt geklauterd.
Daar even rustig gezeten en genoten van het uitzicht, en in de verte zagen we wat dolfijnen springen en volgens mij ook een walvis!
Terug naar beneden en besloten dat we naar de dam gingen (zag er opzich mooi uit).
Eerst even terug naar t hostel want ik was te warm gekleed! (Op het balkon was het fris)
Ik weet niet hoe die maps ons had gestuurd hoor, maar lekker zigzaggend haha
Hij stuurde ons echt naar een adres dus we moesten maar zien waar we naar binnen moesten.
Stukje gelopen en aangekomen bij de dam.
Het was mooi zeker wel, alleen niet echt een wow effect.
Met de zonsondergang nog wel mooie foto's gemaakt.
Terug richting het hostel.
Maar waar gaan we eten?
Het was ondertussen goed afgekoeld, dus hadden het best koud.
We liepen langs een restaurant en zagen 50 % korting op eten.
Gauw naar binnen en eten gehaald.
Je moet hier eerst betalen en dan het eten halen, dus niet achteraf betalen.
We kregen een pieper mee (Danny had dit nog nooit gezien hahaha).
Danny had kippenboutjes en ik fish and chips.
Nou die kippenboutjes waren dus echt alleen kippenbouten zonder friet or whatever.
Ik vond m'n vis niet erg lekker dus heb de helft aan Danny gegeven, die had toch nog honger.
Danny heeft nog een stok kaarten gekocht en heeft me diverse spelletjes uitgelegd.

20-09

Vandaag ben ik een beetje gaan shoppen.
Had zonnebrand nodig en wou kijken voor een dun jasje.
Geen jasje gekocht want dacht heb toch een trui en vest en het word toch beter weer.
Terug gekomen in het hostel hebben we gechilled en zagen dat we bij een bar steak voor $5 konden krijgen.
Nou wie wilt er niet zo goedkoop eten?
Danny een biertje en ik een cocktail (2de was gratis)
Was een goeie!!!
Voelde m al hangen na de tweede, maar Danny pakte nog een biertje en dacht ag boeiend dan nog een cocktail haha
Na het eten naar het hostel en daar overgegaan op de goon (wijn) met sprite.
Nooit gedacht dat ik wijn ging drinken! (Maar deze is met sprite nog best goed te doen)
Nou was super gezellig haha ons kapot gelachen om van alles, maar ik was gestopt met drinken want moest nog gaan Skypen hahaha.
En ga niet dronken Skypen hahahaha
Na met m'n lieve poes (Rick) geskypt te hebben, heb ik gedoucht en ben ik naar bed gegaan.

21-09

Uitchecken en terug naar t centrum!
Man o man wat was dit een smerig hostel!
Nog nooit zo'n smerig onderkomen meegemaakt!
Zelfs Danny zei het, en ook dat hij blij was dat we vandaag weer weggingen.
Niemand deed de afwas (lieten t staan) fucking smerig dus!
En m'n matras lag ook al niet lekker.
Dus verteld tegen dat chagrijnig mens maar lachte het maar weg.
Door naar de boot om weer terug te gaan.
De boot was net vertrokken dus Danny had koffie gehaald (had hij nog niet op)
Terug gekomen in het centrum zijn we eerst naar het wake up! hostel gelopen om te kijken of m'n bankpas binnen was gekomen, en gelukkig was dit ook zo!
Toen naar maze om m'n föhn op te halen die was geleend.
Daarna richting het station gegaan om de trein naar bondi beach te pakken en de auto te halen.
Paar dagen geleden had Nick gevraagd of hij met ons mee mocht reizen dus daar hebben we nog even op gewacht.
Aangekomen bij bondi junction zijn we eerst een goeie tent en voor mij een slaapzak en kussen gaan kopen.
Veel gesjouw maar je moet het ervoor over hebben (en ik had nog een verkeerde broek aan ook :()
De bus gepakt richting de auto.
Nadat we alles hebben ingeladen gingen we richting byron bay.
Dit is echter wel een aantal km rijden dus hebben we onderweg een gratis camping opgezocht.
Deze was wel in het bos maar de weg was een heel avontuur haha
Toen we aankwamen begon het super hard te regenen.
Dus Danny heeft de tent opgezet (hij heeft toch een regenjas haha) en hebben we besloten om te wachten met de rest op te zetten (matras oppompen enz) totdat het gestopt was met regenen.
Onder het genot van een lekker drankje en chips toch nog een leuke avond gehad.

22-09

Eerste nacht in een tentje.
Was nog best prima bevallen haha alleen weer wennen dat ik naast iemand lag.
De nacht zelf was wel bijzonder, want ik dacht dat er bijzondere beesten waren maar kwam er achter dat dit gewoon een krakende boom was.
Danny deed het tentje open en het eerste wat we zagen was een kangaroo.
Hoe schattig!!!
Ik zag allemaal iets in die buidel zitten maar het leek in het begin meer op een piemel dan een Joey hahahahaha (let ik dan weer op haha)
We kwamen er toch achter dat de kangaroo een baby'tje bij d'r had, zo schattig!
Er kwam na 2 min een andere kangaroo erbij met ook een Joey!
Ik ben nog even een uurtje verder gaan slapen.
Toen ik het tentje open deed zaten de 2 Kangaroos er nog steeds.
Danny en Nick hadden al wat foto's en filmpjes gemaakt en vertelde dat je ze kon gaan aaien.
Hoe bijzonder is dat?
Durfde het alleen niet goed aan, want je weet het nooit!
Ontbeten en naar alles ingepakt te hebben zijn we verder gaan rijden.
Het werd gelukkig wel iets warmer want dat had ik ook wel nodig na een paar koude nachten.
Weer een gratis camping gezocht, echter niet echt tegen gekomen maar we hebben op een strandje gelegen.
Gelukkig kwam het water niet meer zo hoog.
Er kwam een man naar beneden om te kijken wie we waren enz.
Gezellig praatje gehouden en hij had verteld dat de woonboot op het water van hem was.
Vertelde ons ook nog dat je s ochtends of overdag dolfijnen en schildpadden kan zien.
Nick en ik hebben nog wat kleine boodschappen gedaan, en toen we terug kwamen was Danny al begonnen met koken.
Nick ging de macaroni afgieten en liet zeker een kwart eruit vallen hahaha hoe dan?
Danny had weer een goeie maaltijd voor ons verzorgd!!!
De jongens waren toen we net waren aangekomen begonnen om een vuurtje te stoken.
S avonds na het eten lukte het pas echt om het goed aan te houden.
Lekker warm en onder het genot van neppe Malibu zijn we sterren gaan spotten en hebben we over van alles en nog wat gepraat.
De jongens liepen het zand op en kwamen bijzondere kleine beestjes tegen (geen idee wat het waren, geen krabben volgens mij)
Heb het ook gezien maar was er niet echt gefascineerd door haha

Ooooo en vandaag m'n laatste sigaret gerookt van de sigaretten van thuis :(

23-09

Wakker gemaakt door vogels die een pokke herrie maakte!
Danny had nog een dolfijn gespot, die heb ik helaas niet gezien.
Alles ingepakt en nu toch echt richting byron bay.
Het werd onderweg nog warmer (27 graden) heeeeeerlijk!
Ik had online een goed hostel gevonden maar deze was echter al volgeboekt.
We kwamen erachter dat alles gewoon was volgeboekt!
Toch een camping tegen gekomen waar we een nachtje zouden overnachten.
Heeeeerlijk gedoucht (had ik nodig) en richting t centrum gereden om wat te eten.
Het is Domino's geworden.
Danny en ik zijn terug gereden naar de camping en hebben nog wat gedronken.
We hebben nog geprobeerd om foto's van de sterren te maken, maar deze kan je toch echt beter maken met een goed fototoestel haha
Ik had nog een stokbroodje met kruidenboter over, maar had er niet bij stil gestaan dat ik die moest opbergen.

24-09

Rond 5:30 wakker geworden door (ik noem het een kalkoen) die dus eten aan t zoeken was.
Ik de tent uit want hij had dus m'n stokbrood gevonden :(
Dat stokbrood weggegooid en weer terug gaan slapen.
Nadat we wakker waren alles weer ingepakt (snel soort van ontbeten) en richting art factory gereden.
Die hadden gisteren verteld dat we rond 10 uur moesten proberen om te kijken of er plek was.
Aangekomen zeiden ze dat ze helaas geen plek hadden, maar het nog een x konden proberen over een uur.
We hebben een andere camping geprobeerd maar die zat vol.
Terug gereden naar factory en hebben Danny en ik gevraagd of er plek was, en gelukkig was die er ook!
We mochten eerst een rondje lopen om te kijken waar er plek was, en die hadden we gelukkig snel gevonden.
Ingecheckt en alles uit de auto gehaald en opgezet.
Alles gepakt voor t strand (Danny z'n surfboard) en de weg naar ernaartoe gevonden.
Het water was koud maar wel heerlijk verkoelend.
De jongens waren aan het surfen en ik ging zonnen.
Nooit verwacht dat ik zo snel zou verbranden (het valt nog mee, en jaaaaaa ik kijk uit en smeer goed :))
Ben zelfs nog even in slaap gevallen, maar was gelukkig niet lang.
Danny was terug gekomen helemaal kapot en kwam erbij liggen.
Na nog een klein uurtje daar gelegen te hebben zijn we nog een duik gaan nemen en hebben we een eettentje gezocht (we hadden namelijk nogal honger haha)
Lekker een durum kebab met te zoute frietjes op.
Ik heb nog een strandlaken en magneetje gekocht.
Terug naar de camping om lekker te douchen.
We zijn daarna naar de supermarkt gegaan om eten te halen.
Lekker rijst met kip en perzik op omnomnomnom!
Nog een drankje gedaan en zijn Danny en ik richting een bar gegaan wat er gisteren best gezellig uit zag.
Aangekomen bij rails 88 kwamen we er toch achter dat het een hippie bar was hahahaha
Muziek viel niet tegen maar ook niet mee.
Na 2 drankjes gedaan te hebben zijn we weer terug naar de camping gegaan.

25-09

Vandaag zijn Danny en ik naar de vuurtoren geweest van Byron Bay.
Heeeele klim maar het was aweeeeesomeeee.
Eenmaal boven (nog niet bij de vuurtoren) zijn we walvissen en dolfijnen gaan spotten.
Moeilijk om foto's in de verte te maken van de walvissen maar t is nog best wel gelukt volgens mij.
Heel rondje gewandeld vandaag en t was uiteindelijk best lekker.
M'n kuiten deden er zeer van haha
Onderweg in de struiken nog een walliby gezien :)

26-09

Herriemakers die vogels!
Maar oortjes in en verder slapen haha
Ik sta btw he-le-maal onder de muggenbulten :( en ik had me gisteren nog wel ingesprayd met deet!
Maar ik zie de muggen ook niet dus weet niet hoe ze eruit zien :(
Op naar de Minyon falls!
Helaas was het niet een erg denderende waterval (te weinig water) maar hij was mooi.
Eerst vanaf boven foto's gemaakt en toen de wandeling naar beneden gemaakt.
Goed ingesmeerd met zonnebrand en later met deet, want hey je loopt wel een bos in.
Ik had op een gegeven moment m'n shirtje uitgedaan want het was zo warm! (Don't worry, had over m'n beha nog een bandeautopje)
Na een tijdje kwamen we een mooie boom tegen die aan de binnenkant helemaal open was.
Nick was er ingeklommen en Danny heeft even de Tarzan uitgehangen haha
Naar wat foto's gemaakt te hebben zijn we door gelopen richting de waterval.
Nog best lastig om te komen.
Danny ging er als eerste in en had t koud!
Toen hij terug kwam zat ik enorm te twijfelen om er ook naar toe te zwemmen, want het water was echt ijs koud!!
Maar toch wel besloten om erin te gaan en te zwemmen naar de waterval.
Stelde het in het begin nog uit omdat ik er alleen met m'n voeten in zat, maar toch echt gegaan!
Bij de waterval was het windstil dus nog best aangenaam, alleen onder de waterval was geen pretje (duh)
Terug naar boven.
Dikke klim en super warm (gelukkig) was echt kapot toen we weer bij de auto waren hahaha

27-09

Nog even en ik slacht die kalkoenen af!!! Grrrrrr
Vandaag richting de Wollomombi falls.
Danny had een adres ingetikt op de navigatie dus we kwamen ergens uit waar niet de oorspronkelijke ingang is hahaha
En ik dacht nog zal ik mijn navigatie aanzetten!
Anyway ergens de auto geparkeerd en maar gaan lopen.
Een heel parcours gelopen wat zelden tot nooit gebruikt word volgens mij hahahahaha
Vond het eng maar ook wel heel vet om te doen.
We hebben wel de waterval (tenminste het was een waterval) gevonden, maar we waren echt de enige mensen daar.
Het was weer zo'n mooi uitstapje!
Op je kont naar beneden gaan is vaak handig maar 1 tip: doe je aansteker niet in je kontzak hahaha cause it will say "poef" hahahaha
Echt een licht poefje dus dacht eerder iets van een zakje, tot dat ik iets rook.
Ook al sta ik nog meer onder de muggenbulten en schaafwonden i don't care haha
'S avonds hebben we lekker rijst met vissticks gegeten en hebben we drank gehaald.
Er was een talent show, maar die hebben we gemist helaas.
Begon ook wel erg vroeg.
Na 2 drankjes gedaan te hebben toch maar naar bed gegaan.

28-08

Na alles weer ingepakt te hebben en uitgecheckt te zijn heb ik eerst nog voor Danny en mij een koffie gehaald voor onderweg.
Richting Gold Coast en Surfers Paradise.
Mooi ritje (ik geniet stiekem toch veel van de omgeving en moet dan ook wel aan mama denken en hoe zij dit zou vinden)
Aangekomen in het hostel (backpackers in Paradise) hebben we ons eerst een beetje geïnstalleerd en hebben we ons omgekleed om richting het strand te gaan.
We hebben eerst een rondje gelopen en mini golf gespeeld.
Daarna een mooi plekje op het strand uitgezocht en zijn Danny en ik de zee ingegaan.
Koud maar fijn haha
Terug op t handdoekje eigenlijk niet echt opgedroogd want het was ook al wel een beetje aan de late kant dus de zon ging ook al onder.
Danny had gelezen dat er s avonds een stapavond vanuit het hostel werd geregeld dat je voor $30 4 clubs afgaat en bij elke club het eerste drankje gratis kreeg.
Dus terug gekomen hebben we gedouched en wouden we hier een hamburger met frietjes pakken, maar naar een tijdje kwamen we erachter dat die tent niet meer open ging.
Danny had gehoord dat we om 22:30 de kroegentocht ging doen, maar toen die kerel aan onze tafel kwam bleek dat 20:30 te zijn.
Wij dus al snel lopend naar de domino's (wouden online bestellen maar dachten halen is net zo snel)
Snel gegeten en ik zelf nog onderweg.
Kwamen we terug, vertrokken we pas tegen 21... Voor niks zo gehaast.
De kroegentocht was leuk.
Ik vond maar 2 van de 4 clubs leuk.
Bij de laatste bar stonk t zo erg daar binnen dat we na de drankjes zijn gegaan.
Danny was de weg kwijt maar ik wist zeker de weg, maar die kerel is koppig en dacht doeeeeeiii hahahaha
Even later kwam hij toch het hostel ingewaggeld.

29-09

Ik snap niet waarom ik altijd zachtjes ben als ik een kamer inloop or whatever...
Maar Duitsers hebben volgens mij nooit geleerd om stil te zijn!!
Nondeju asociaal volk!!
Toch nog iets langer door kunnen slapen (thank god voor m'n oordopjes).
Vandaag maar een rustig dagje, het weer is er toch niet naar.
Danny zei al, het had beter weer moeten zijn want dan konden we gewoon chillen op het strand.
Was begonnen met m'n verslag verder te schrijven, maar moest zo ver terug denken! Ik wist het gewoon niet meer hahaha
iPad toch maar even boven gelegd en we zijn een rondje gaan lopen.
Zit al op 3 magneetjes hahaha nog even en ik moet ze gaan opsturen haha
Of papa moet me komen opzoeken?! ;)
Boodschappen gedaan en weer richting het hostel gelopen.
Verder met m'n verslag, maar kwam er niet echt van omdat we aan de praat raakte met een Engelse jongen.
Na lekker gegeten te hebben ben ik toch echt verder gegaan met typen.
Danny is even gaan slapen want die gaat vannacht nog eropuit om Feyenoord te gaan kijken....
Ik blijf lekker liggen ja hahaha

30-09

We hadden eergisteren een 7 dagen ticket voor Dreamworld, white waterworld en de uitkijktoren hier gekocht.
Dus vandaag gingen we het pretpark (Dreamworld) bezoeken.
Super leuk park met vette achtbanen!
En het leukste is natuurlijk als je niet weet hoe de baan is :)
Schattige koala's, Kangaroos en nog meer beestjes gezien
De dag afgesloten bij de Mac haha

01-10

Vandaag het waterpartijen bezocht.
Helaas mocht de go pro of mijn onderwatercamera niet mee :(
De glijbanen waren pretty awesome, alleen beetje jammer dat t water niet al te warm was dus uit het water nog kouder was.
Dus we hebben ons na 2 uurtjes foto omgekleed en richting het pretpark gelopen.
1 achtbaan is daar zo fucking vet hè!!!
Heet tower of terror 2 en je word naar achteren afgeschoten richting boven en dan weer terug naar beneden.

02-10

Met de auto richting Springbrook national park.
Op Google ziet het er altijd zo mooi uit hè haha
Het was ook zeker wel mooi daar niet van, mja moet gewoon van die hoge verwachtingen afgaan.
We hebben wat uitkijkpunten bezocht en 2 watervallen.
Waaronder de twin falls.
Mooi en ook echt 2 watervallen.
1 was wel wat minder, maar er waren er 2.
Niet eronder geweest maar Danny en Nick wel.
Weer een lekkere klim en ook een paar x off road gegaan! Love it hahaha
Wel een spier in m'n bovenbeen verrekt maar hey ff strekken en het was minder haha
S avonds hebben we gebarbecued en wat kaartspelletjes gespeeld.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Surfers Paradise

Shakira

Actief sinds 31 Jan. 2011
Verslag gelezen: 634
Totaal aantal bezoekers 15410

Voorgaande reizen:

12 September 2016 - 12 September 2017

Backpacken door Australië

10 Maart 2016 - 19 April 2016

Ontdekkingen van Amerika

04 Februari 2015 - 23 Februari 2015

Peru

24 Oktober 2011 - 14 November 2011

Java en Bali

Landen bezocht: