03-10 tot 10-10 - Reisverslag uit Lamington, Australië van Shakira - WaarBenJij.nu 03-10 tot 10-10 - Reisverslag uit Lamington, Australië van Shakira - WaarBenJij.nu

03-10 tot 10-10

Door: Shakira

Blijf op de hoogte en volg Shakira

10 Oktober 2016 | Australië, Lamington

03-10

Vandaag was t kut weer!
Regen :(
Dus een beetje gesolliciteerd voor farm work.
S avonds een filmpje op Netflix gekeken (WiFi was niet goed maar maakt niks uit)

04-10

Niks bijzonders haha
Lekker strand dagje.
S avonds nog gebowled, was wel weer leuk!

05-10

Vandaag laatste dagje pretpark, nou hebben we alles gezien.
Richting het dierenverblijf, want ik wou weten hoe duur t kost om een foto met een koala te maken.
Naar wat getwijfeld te hebben dacht ik fuck it doe t gewoon!
De 2,5 jarige koala heette sir David en was nog erg klein voor z'n leeftijd.
Maar wat voelen die beestjes toch zacht aan en ze zijn zo schattig!!!! (Bedenk de emoticon met hartjesogen erbij)
Heb nu de foto en op een USB.
Zo leuk hè!!
Nog een paar vette attracties gedaan en als avondeten Mac op.
Ik moet echt stoppen met dat vette eten!
Ben volgens mij al 2 of 3 kilo aangekomen en wat dikker geworden, maaaaaarrrr dat kan ook aan mij liggen haha

06-10

Dagje waterpark om het pretparkleven weer achter ons te laten.
Het water was wel koud maar t was niet zo koud als de vorige keer.
Dus het was te doen :)
Rond 3 uur of half 4 richting het hostel terug gegaan om daarna naar de Q1 toren te gaan.
Dit is de hoogste toren van Australië (235 m) en als ik het goed heb de 3de van laatste grootste toren van de wereld.
We gingen met een razend tempo naar boven, (vonden m'n oortjes leuk) echt bizar.
Binnen een paar seconden zat je op de 78ste verdieping.
Hoe dan?
Terug beneden richting de supermarkt om avondeten te halen en daarna naar de slijter te gaan voor drank.
Danny ging voor de wijn en mijn oog viel op een 28 Bucket met kleine shotjes (bedenk nu weer even die emoticon met hartjesogen erbij :))
$35 dus vond ik meevallen.
Hop gehaald en hij was na het eten eigenlijk vrij snel leeg, maar wat waren ze lekker!!
Zaten natuurlijk wat minder lekkere bij maar hey, shotjes zijn shotjes hahaha
Nog een paar kaartspelletjes gedaan en daarna naar bed gegaan.

07-10

Vandaag het hostel uit om richting Lamington National Park te rijden.
Dit was nog een aardig eindje rijden.
We dachten onderweg nog wel een winkel tegen te komen om eten te kopen, maar helaas.
Flink wat bochten (Danny slipte 1 x) maar weer super mooi.
We stapte ergens uit om foto's te maken en toen ik uitstapte werd ik super misselijk.
Gelukkig was dit naar 5 min al zo goed als weg.
Aangekomen bij de camping kwamen we erachter dat je online moest boeken.
Didn't know.
Naar wat gehannes is het toch nog gelukt. (site is ook nog eens van de goverment, dus maar goed dat danny heeft geboekt)
Na de tent opgezet te hebben zijn we een eindje gaan wandelen.
Kwamen we aan bij de tree top walk.
Over bruggetjes gelopen waar je max met 6 man op mag, via een ladder omhoog geklommen om een mooi uitzicht te bekijken (Danny is er 1 hoger gegaan)
Terug gekomen kwamen we er al snel achter dat de nootjes waren opgegeten door die kut kalkoenen (boze emoticon)
En ze waren zo lekker :(
Dus hebben we maar een zak chips erbij gepakt. (avondeten)
Onze huisdiertjes kwamen er ook bij, also known as the walaby's (emoticon met hartjesogen)
Waren er 7 in totaal die we zagen.
Hier hebben we nog wat foto's van gemaakt.
Kon er ook makkelijk dichtbij komen maar niet zo dichtbij als die 2 Kangaroos van de eerste campingnacht.
Het koelde hier erg snel af dus we zaten na de zonsondergang al snel in onze lange broek en ik een dun vestje, trui, shawl over m'n benen en dikke sokken aan (voor als iemand t nog niet weet, ben een koukleum haha)
Nog wat mooie foto's gemaakt van de maan (verste ingezoomd)
Rond half 9/9 uur het tentje ingedoken want het was echt te koud om buiten te blijven.

08-10

Wakker geworden door de warmte in het tentje.
Even wat gegeten (stuk peperkoek en speculaas met boter hahaha), en daarna richting onze track gegaan die we gingen lopen.
Danny had er 1 gevonden van 13.9 km genaamd West Canungra Creek.
Er werd beschreven dat die 5,5 uur zou duren dus we waren wel benieuwd.
10:15 weggelopen.
Voordat we het circuit gingen behandelen kwamen we een bordje tegen wat we eerst aandachtig moesten lezen voordat we verder mochten.
Er werd nl gezegd dat dit circuit alleen voor ervaren en fitte lopers zou voldoen.
We zullen het zien!
Super super mooie wandeling (mooiste tot nu toe)
Super mooie watervallen gezien!!
Ook hier tijdens het wandelen kreeg ik het even moeilijk en moest ik aan mama denken, en hoe ze dit zou vinden. (nu zit ik weer met tranen in m'n ogen hoor (softie))
Op een gegeven moment was ik echt klaar met al dat lopen en wou ik graag terug zijn bij de ons tentje.
Toch nog 45 min gelopen voor we daadwerkelijk bij de auto waren.
Bij het winkeltje van een hotel daar uitgevraagd voor evt avonden of dat kon. (en dat kon gelukkig)
We hebben nog een zak brood ($5) gekocht. (we moeten s ochtends toch echt goed ontbijten hoor)
Terug bij de auto eerst wat spullen gepakt om te gaan douchen.
Douche stelde niks voor, (op het heetst en nog niet echt lekker warm, en een pisstraaltje) heb ik weer.
Daarna richting het restaurant van het hotel gelopen en hebben we een pizza op.
Daar weer mooi de zonsondergang gezien.
Terug gekomen ben ik dit verhaal gaan schrijven.

09-10

Vandaag eerst naar een dorpje gereden om wat boodschappen te halen en te tanken. (en natuurlijk shag hahaha)
Eenmaal terug zijn we naar de Python Rock (Kabul darrau) gelopen.
Mooi uitzicht op bergen wat verschillende punten waren.
Omdat het bewolkt was kon je verschillende herkenningspunten niet zien.
Terug gelopen en kwamen we op een punt uit waar geen bordjes naar toe stonden maar we wel in zijn gelopen.
Deze track heette Pats Bluff.
Je kon wel zien dat er nog mensen doorheen liepen maar niet zoals bij elk ander pad was.
Super super mooi uitzicht toen we er aankwamen!!!
Terug aangekomen bij de tent hebben we gegeten en zijn we vroeg de tent ingekropen want het was KOUD!
Heb m'n boek uitgelezen :( #sip, dus een ander boek zoeken of op laten sturen hahaha.)
Er komt in ieder geval een x een pakketje naar huis :)

10-10

HAPPY BDAY BJÖRN :)

We zijn richting het moran falls uitkijkpunt gelopen, want een zeer mooie waterval was.
Nog een stuk doorgelopen en een off road padje gepakt naar beneden naar het water.
Stonden we toch wel even mooi aan t randje van de waterval! (emoticon met hartjesogen)
Hier zijn we een tijdje gebleven.
Helaas kan je niet naar beneden (Danny kon ook geen pad vinden) om de waterval te bekijken. :(
Eindje doorgelopen en kwamen we weet ik veel ergens uit.
Naar links dan maar, kwamen we een bordje tegen met Hidden Gully.
Nou wij waren benieuwd!
Op deze plek kan je zeker een goed feestje geven!
Paar bankjes en een podium staan er al dus hop het feestje kan beginnen!
Ff gechilled en is Danny gaan lopen.
Hoorde opeens Danny en ik dacht the fuck. (Hij schrok)
Die kerel stond dus even oog in oog met een dodelijke slang! (wisten we niet maar Danny heeft t opgezocht)
Terug gekomen lekker gechilled bij de tent (hopelijk nog wat bijgebruind ;))
Heb m'n foto's weer goed en afgekeurd.
En nu weer m'n verhaaltje schrijven!
S avonds koelt het nog wel echt goed af.
Er word gezegd 20 graden, maar we zitten nu in de open lucht dus voelt het al snel kouder aan.
Gelukkig is t niet zo koud als gisteren.